آنچه رخ می‌دهد گواهی دهنده تحولات خطرناکی است

به گزارش پایگاه خبری سردبیر به نقل از النشره، میشل عون رئیس جمهور لبنان در جلسه شورای عالی دفاع این کشور گفت: اقدامات خرابکارانه ای که اخیراً رخ داد و برخی به آن رنگ و بوی مذهبی و طایفه ای دادند و نیز هدف قرار دادن عمدی نیروهای امنیتی و نظامی، قابل قبول نیست و […]

به گزارش پایگاه خبری سردبیر به نقل از النشره، میشل عون رئیس جمهور لبنان در جلسه شورای عالی دفاع این کشور گفت: اقدامات خرابکارانه ای که اخیراً رخ داد و برخی به آن رنگ و بوی مذهبی و طایفه ای دادند و نیز هدف قرار دادن عمدی نیروهای امنیتی و نظامی، قابل قبول نیست و گواهی دهنده تحولات خطرناکی است.

وی بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه برای بازداشت طراحان و تحریک کنندگان اقدامات خرابکارانه برای ممانعت از تکرار این قبیل حوادث تاکید کرد.

دیاب: تحرکات سازمان یافته است

از سوی دیگر حسان دیاب هم در جلسه شورای عالی دفاع لبنان گفت: آنچه درکشور رخ می دهد طبیعی نیست. تصمیمی در داخل یا خارج و شاید هر دو برای بی ثباتی در لبنان و تهدید امنیت آن وجود دارد. آنچه رخ می دهد پیام های بسیار و خطرناکی دارند و قابل قبول نیست که عامل این تحولات مجهول و ناشناس بماند.

دیاب همچنین افزود: اراذل و اوباش در خیابان جولان می دهند و کشور و موسسات را ویران می کنند. این اعتراضات علیه گرسنگی و اوضاع اقتصادی نیست و این عملیات خرابکارانه سازمان یافته است.

نخست وزیر لبنان بیان کرد: باید تصمیم کوبنده و قاطعی برای مقابله با این وضع که در حال افزایش است، اتخاذ شود و کسانی که دست به اقدامات تحریک آمیز می زنند و پول می دهند و این تحرکات را اداره می کنند، باید بازداشت شوند.