اختصاص بسته‌های تشویقی به مشترکان کم‌مصرف برق

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علیرضا علیزاده بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه تا چند روز دیگر فصل گرم تابستان را پیش رو داریم، گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در ایام تابستان مدنظر این شرکت است، بحث رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان است؛ چرا که اگر این موضوع رعایت […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علیرضا علیزاده بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه تا چند روز دیگر فصل گرم تابستان را پیش رو داریم، گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در ایام تابستان مدنظر این شرکت است، بحث رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان است؛ چرا که اگر این موضوع رعایت نشود، با خاموشی در این فصل مواجه خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف برق باید از سوی همه مشترکان در بخش‌های خانگی، صنعتی، تجاری، اداری، عمومی، کشاورزی و … رعایت شود، افزود: برق به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در زمینه توسعه کلان کشور مطرح بوده و با هزینه زیاد در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد، به همین خاطر مدیریت مصرف این انرژی باید در اولویت همگان باشد.

علیزاده با بیان اینکه صنعت برق ایران به عنوان یکی از صنایع برتر در خاورمیانه به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: با زیرساخت‌های ایجاد شده در این صنعت، ایران رتبه نخست را در خاورمیانه از آن خود کرده و در دنیا نیز جایگاه چهاردهم از آن ایران اسلامی است که بی‌شک این موضوع افتخاری برای کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با یادآوری اینکه هزینه‌برترین بخش صنعت برق مربوط به بخش تولید بوده و ایجاد نیروگاه جدید هزینه زیادی به دنبال دارد، ادامه داد: تولید در حوزه برق اولین حلقه از چهار حلقه این صنعت بوده و شامل بخش‌های مختلفی، از جمله تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، سوخت‌های فسیلی، نیروگاه‌ها و … است.

علیزاده با یادآوری اینکه حلقه‌های دوم و سوم این صنعت نیز دربرگیرنده انتقال و فوق‌توزیع و نیز توزیع انرژی برق در داخل شهرها و روستاها است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین حلقه‌های این صنعت را باید حلقه چهارم که مربوط به مدیریت مصرف انرژی برق است، قلمداد کرد که بی‌شک مصرف‌کنندگان نقش اساسی را در این زمینه ایفا می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از بهره‌مندی ۵۷۷ هزار و ۸۵۵ مشترک از نعمت برق در استان زنجان خبر داد و بیان کرد: آمار حاکی از آن است که پارسال میزان فروش برق برای مشترکان استان در حدود ۳۵۱۲ مگاوات ساعت بوده است. این در حالی است که میزان فروش برق در بخش صنعتی ۷۶۰ کیلووات ساعت بوده و همه این آمار به این موضوع اشاره دارد که زنجانی‌های در انرژی برق مصرف متوسطی را به خود اختصاص داده‌اند.

علیزاده در ادامه از وجود بیش از ۱۴ هزار کیلومتر شبکه توزیع برق در استان زنجان خبر داد و با اشاره به اینکه بیشترین تولید و ظرفیت برق در استان صرف موارد مولد و تولید می‌شود، اظهار کرد: میزان مصرف مشترکان در بخش خانگی ۱۸ درصد، کشاورزی ۱۹ درصد و صنعتی نیز ۵۲ درصد را به خود اختصاص داده است.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان همچنین با تاکید بر اینکه امسال می‌توانیم با مدیریت صحیح مصرف برق، تابستان بدون خاموشی را سپری کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های این شرکت، بهره‌مند کردن مشترکانی که در مصرف برق الگوی تعیین شده را رعایت کنند، است.