ادامه بارش ها در کردستان/خسارت بارش های اخیر برآورد شد

به گزارش  خبرنگار سردبیر پرس، موج جدید بارش باران و رعد و برق از روز گذشته وارد استان کردستان شده است و طی ۲۴ ساعت اخیر بارش های بسیار خوبی را در سراسر این استان به ویژه شهرستان قروه به دنبال داشته است. همزمان با ورود این موج بارشی رعد و برق و همچنین کولاک در […]

به گزارش  خبرنگار سردبیر پرس، موج جدید بارش باران و رعد و برق از روز گذشته وارد استان کردستان شده است و طی ۲۴ ساعت اخیر بارش های بسیار خوبی را در سراسر این استان به ویژه شهرستان قروه به دنبال داشته است.

همزمان با ورود این موج بارشی رعد و برق و همچنین کولاک در بعضی از مناطق استان کردستان گزارش شده است و شب گذشته نیز بارش تگرگ برای دقایقی شهر قروه را سفید پوش کرد.

گزارش های اداره کل هواشناسی استان کردستان نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته در سراسر شهرهای استان بارش های بسیار خوب باران گزارش شده است به نحوی که میزان بارش ها در شهرستان قروه به بیش از ۴۳ میلی‌متر رسیده است.

همچنین آب گرفتگی معابر و بروز مشکلات در تردد مردم و وسایل نقلیه در مناطق مختلف استان کردستان از دیگر مشکلات به وجود آمده به دنبال بارش باران در کردستان بود.

ادامه بارش ها در کردستان

مدیرکل هواشناسی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس ضمن اشاره به شرایط جوی این استان، اظهار کرد: طبق بررسی نقشه ها و خروجی مدل های هواشناسی هوای استان تا روز دوشنبه هفته آینده نسبتا ناپایدار خواهد بود.

 رحیم صدیقی ادامه داد: این ناپایداری ها با توجه به رطوبت موجود در منطقه و وجود شرایط لازم برای بارش های همرفتی، در برخی ساعات به ویژه ساعات بعد از ظهر و اوایل شب باعث افزایش ابر، رگبارهای پراکنده بهاری همراه با رعدو برق، در برخی نقاط بارش تگرگ و وزش باد گاهی شدید می شود.

وی به میزان بارش باران در مناطق مختلف استان کردستان طی دو روز آینده اشاره کرد و گفت: میزان بارش ها در نیمه غربی استان کردستان و ارتفاعات مرکزی نسبت به سایر نقاط استان بیشتر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با اشاره به احتمال آب‌گرفتگی معابر در برخی از نقاط این استان، افزود: با توجه به ویژگی بارش های رگباری و اثرات نقطه ای آن، وقوع آبگرفتگی ها موقت در برخی نقاط استان در این مدت دور از انتظار نیست. 

وی عنوان کرد: از لحاظ دمایی نیز تا روز دوشنبه تغییرات مهمی نخواهیم داشت، ولی برای صبح سه شنبه همراه با افزایش پایداری جو حدود ۲ تا ۳ درجه کاهش دما پیش بینی می شود.

برآورد خسارت بارش باران در کردستان

سرپرست مدیریت بحران استانداری کردستان از ایجاد خسارت و تخریب برخی منازل مسکونی کاه‌گلی و محل نگهداری دام مناطق روستایی بر اثر بارش باران شدید در دو روز گذشته خبر داد.

محمد فلاحی گفت: به علت بارندگی شب گذشته در روستای ناظم‌آباد قروه یک واحد محل نگهداری دام تخریب شد که بر اثر آن ٢۵ راس دام تلف شد.

وی به تخریب یک واحد مسکونی خالی سکنه در روستای زرده‌کمر بیجار نیز اشاره کرد و گفت: بر اثر صاعقه دو شب گذشته نیز ١١ راس دام در روستای گله از توابع شهرستان مریوان تلف شده است. 

فلاحی با بیان آمادگی کامل نیروهای امدادی در استان ادامه داد: تمامی نیروهای امدادی  و راهداری در مناطق مختلف استان مشغول فعالیت هستند تا در صورت بروز مشکلات احتمالی برای تأسیسات زیر بنایی، محورهای ارتباطی و بخش‌های کشاورزی آنها را حل کرده و به شرایط عادی بازگردانند.