ارتباط جامعه با فضای قرآنی افزایش پیدا کند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام والمسلمین مهدی اخوان صباغ شامگاه دوشنبه در نشست خبری خود در تبریز گفت: ظرفیت‌های خوبی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که با عنایت به این ظرفیت‌ها و با توجه به سابقه دینی این استان، باید در راستای توسعه فرهنگ قرآنی هر چه بیشتر از توانمندی‌ها استفاده کنیم. […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام والمسلمین مهدی اخوان صباغ شامگاه دوشنبه در نشست خبری خود در تبریز گفت: ظرفیت‌های خوبی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که با عنایت به این ظرفیت‌ها و با توجه به سابقه دینی این استان، باید در راستای توسعه فرهنگ قرآنی هر چه بیشتر از توانمندی‌ها استفاده کنیم.
وی با اشاره به فعالیت ۱۶۰ مؤسسه قرانی در این استان توضیح داد: فعالیت‌های قرآنی باید روز به روز افزایش پیدا کنند و ارتباط مردم با قرآن، منسجم‌تر شود.
وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های اساسی که در برنامه‌های سازمان دارالقرآن به عنوان برنامه اصلی تعریف شده، این است که مخاطبان توسعه یابند و هم چنین جامعه مخاطب باید در ارتباط با فضای قرآنی بیشتر شود.
اخوان صباغ بیان کرد: فهم قرآن، تدبر و عمل به آن باید در فضایی که مقام معظم رهبری بدان تأکید کرده‌اند که قطعاً قرآن و اهل بیت نیز این انتظار را از ما دارند، باید با فهم به قرآن و عمل به آن، در کنار تلاوت و حفظ آن و آموزش‌های قرآنی، معارف آن و اسلام ناب را از این ظرفیت و گنجینه بزرگ محتوای دینی نیز بهره بگیریم.
وی توضیح داد: بنا بر تأکیدات مقام معظم رهبری، قرآن کتاب زندگی است و باید از محتوای قرآنی استفاده کنیم چرا که قرآن، دستورالعمل‌های زندگی بهتر را صادر کرده است که با توسل به آن، می‌توان زندگی مطلوب را تعریف کرد.
وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های قرآن در زندگی بیشتر بهره برد اضافه کرد: باید معارف قرآنی را بیشتر درک کرد و با تدبر در قرآن بیشتر آشنا شویم.
رئیس سازمان دارالقرآن کشور بیان کرد: عمل به قرآن از همه چیز مهم‌تر است که همه این‌ها مقدمه عمل و رفتار و تربیت قرآنی است که در دستور کار سازمان دارالقرآن قرار گرفته است.
وی ادامه داد: سازمان دارالقرآن غیر از این موضوعات، برخی از اتفاقات حکومتی و وظایف حاکمیتی مثل چاپ و نشر و کتابت قرآن کریم نیز بر عهده دارد.
وی بیان کرد: مجوز مؤسسات و خانه‌های قرآنی، ثبت و صدور مجوز با قدرت انجام می‌دهد که نزدیک بر ۴ هزار مؤسسه در کشور فعال هستند.
وی با اشاره به وجود ۷ هزار خانه قرآنی در کشور افزود: علاوه بر این نزدیک بر ۱۲ هزار مؤسسه و خانه‌های قرآنی نیز وجود دارد.
وی افزود: توسعه جلسات خانگی قرآن که جزو مطالبات مقام معظم رهبری است و ایجاد مساجد و مراکز قرآنی در این طرح مد نظر گرفته شده است.
وی با اشاره بر استفاده بهتر از ظرفیت‌های مردمی گفت: در این راستا تمام آحاد مردم باید کمک کنند.
رئیس دارالقرآن کشور بیان کرد: ظرفیت آموزش حفظ و اعطای مدرک حفظ قرآن نیز در سازمان دارالقرآن موجود است که در پانزدهمین دوره برنامه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این فضای کرونایی نیز صورت گرفت که نزدیک بر ۸ هزار نفر، در آزمون اعطای مدرک شرکت کرده بودند.