استان البرز نیازمند راه‌اندازی کنسرسیوم دارویی است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، دکتر حسین کریم ظهر یکشنبه در مراسم گشایش سه آزمایشگاه علوم حیوانات، کشت سلولی و skill lab (آزمایشگاه ویژه آموزش تکنیک‌ها و مهارتی علمی به دانشجویان) در دانشکده داروسازی استان البرز، اظهار کرد: حدود سه ماه است که درگیر بحران کرونا هستیم و بحرانی که تا به حال تجربه برخورد […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، دکتر حسین کریم ظهر یکشنبه در مراسم گشایش سه آزمایشگاه علوم حیوانات، کشت سلولی و skill lab (آزمایشگاه ویژه آموزش تکنیک‌ها و مهارتی علمی به دانشجویان) در دانشکده داروسازی استان البرز، اظهار کرد: حدود سه ماه است که درگیر بحران کرونا هستیم و بحرانی که تا به حال تجربه برخورد با آن را نداشتیم و در کنار تمام سختی‌هایی که متحمل شدیم تجارب ارزشمندی را کسب کردیم. نوع دوستی و انسان دوستی از ویژگی‌های ارزشمندی بود که کرونا بار دیگر آن را در میان مردم رواج داد.
وی افزود: از جمله مسائلی که کرونا باعث پیشرفت و تقویت آن شد ارتباط بین صنعت و دانشگاه بود که این امر بسیار ارزشمند است. فعالیت‌های مجازی و آموزش‌های غیر حضوری فعالیت‌هایی است که کرونا سبب رونق و گسترش آن شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: حضور و حمایت خیرین در مراکز بهداشتی و درمانی استان البرز بسیار حائز اهمیت است.
دکتر کریم تاکید کرد دانشکده داروسازی از زمانی که کار خود را آغاز کرده مراحل رشد و ترقی را با سرعت دنبال می‌کند که این امر به همت اعضای هیئت علمی و کارمندان کوشا است.
وی ابراز امیدواری کرد: روند پیشرفت دانشکده داروسازی ادامه پیدا کند و این دانشکده در میان سایر دانشکده‌های داروسازی کشور در جایگاه ویژه ای قرار بگیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز افزود: برنامه ریزی که برای آینده دانشکده داروسازی در نظر داریم حضور بیشتر صنعتگران، شرکت‌های دانش بنیان، نوآوران و کارآفرینان در این دانشکده و شروع استارت آپ های مرتبط با صنعت داروسازی است، امید است بتوانیم کنسرسیوم دارویی استان را در این دانشکده راه اندازی کنیم و ارتباط بین صنایع دارویی باشیم.
دکتر کریم همچنین تاکید کرد: دپارتمان طب سنتی نیز باید در همین دانشکده راه اندازی شود و سبب تعدیل دیدگاه طب سنتی و بقیه علوم به یک طب شواهد محور شود.