استفاده از ماسک نماد همراهی مردم برای مبارزه با کرونا است

سردبیر/کرمانشاه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: استفاده از ماسک در فضاهای عمومی نماد همراهی مردم برای مبارزه با کرونا است. محمدابراهیم الهی تبار در جلسه شورای اطلاع رسانی استان با بیان اینکه مدیریت، مهار و کنترل بیماری کرونا با مشارکت مردم و دولت امکان پذیر است، اظهار کرد: در کرمانشاه نقشه راه […]

سردبیر/کرمانشاه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: استفاده از ماسک در فضاهای عمومی نماد همراهی مردم برای مبارزه با کرونا است.
محمدابراهیم الهی تبار در جلسه شورای اطلاع رسانی استان با بیان اینکه مدیریت، مهار و کنترل بیماری کرونا با مشارکت مردم و دولت امکان پذیر است، اظهار کرد: در کرمانشاه نقشه راه و برنامه دقیقی برای مدیریت کرونا وجود دارد و  از الگوهای موفق کشور هستیم، اما ادامه مسیر برای مهار کرونا به مشارکت مردم بستگی دارد.
وی با اشاره به آمادگی استان برای مقابله با کرونا، گفت: در ورود به پیک دوم کرونا هیچ مشکلی برای ارائه خدمات به بیماران به لحاظ وجود تجهیزات پزشکی و تخت های ویژه بیمارستانی نداریم، اما نگرانی و دغدغه اصلی ما ورود به مرحله ای خطرناک تر و افزایش بیشتر تعداد بیماران است. الهی تبار با توصیه مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی، بر پرهیز از حضور در مراسم عزاداری تاکید کرد و افزود: حضور در مراسم عزاداری و سوگواری که سبب تجمع مردم می شود، تهدیدی جدی برای سلامت شرکت کنندگان است. در صورت عدم رعایت توصیه های بهداشتی و حضور در مراسم های عزاداری، به جای همدردی خانواده دیگری را داغدار خواهیم کرد.
وی با تاکید بر استفاده از ماسک، عنوان کرد: استفاده از ماسک نماد همراهی مردم برای مبارزه با کرونا است و در فضایی که سلامت مردم تهدید می شود استفاده از ماسک ضروری است.
معاون استانداری کرمانشاه با توصیه بر عدم مراجعه غیرضروری به دستگاه های اجرایی، مراکز درمانی و قضایی، گفت: همه مراجعین به این بخش ها باید با ماسک و رعایت شرایط مناسب در ادارات حضور یابند و ترجیحاً ترددهای غیرضروری را کاهش دهند، زیرا شرایط کنونی با حالت عادی بسیار متفاوت است.
الهی تبار ادامه داد: حضور در پارکها و بوستانها برای سلامت جامعه خطرآفرین است و امکان دارد همین تجمع ها سبب انتقال بیشتر کرونا شود.
وی افزود: مطب ها، داروخانه ها، آزمایشگاه ها و باشگاه های ورزشی هم باید حتماً پروتکل های بهداشتی ابلاغی را رعایت کنند.
وی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی و آموزش بیشتر به جامعه در خصوص کرونا، گفت: باید اطلاع رسانی گسترده ای با همراهی رسانه ها انجام شود و رعایت توصیه های بهداشتی به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.
انتهای پیام