افزایش۸۲نفری آمارمبتلایان به کرونا در خراسان‌شمالی/خطر درکمین است

به گزارش پایگاه خبری سردبیر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، سیداحمد هاشمی گفت: با توجه به دستورالعمل کشوری برای بازگشایی مدارس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به‌منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ ضروری است. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی بیان کرد: رعایت مسائل بهداشتی در سرویس‌ها و مدارس […]

به گزارش پایگاه خبری سردبیر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، سیداحمد هاشمی گفت: با توجه به دستورالعمل کشوری برای بازگشایی مدارس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به‌منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ ضروری است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی بیان کرد: رعایت مسائل بهداشتی در سرویس‌ها و مدارس باید جدی تلقی شده و در اولویت قرار بگیرد و استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله حداقل ۱.۵ متری در مدارس ضروری است.
وی تاکید کرد: مدارس باید قوانین شستشوی مکرر دست‌ها با آب تمیز و صابون مایع و استفاده از محلول ضدعفونی کننده دست را برای کارکنان و دانش‌آموزان اعمال کنند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده بیان کرد: تا ظهر ۲۶ اردیبهشت، یک‌هزار و ۵۲۶ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که آمارها از افزایش ۸۲ نفری تعداد مبتلایان خبر می‌دهد و تعداد آمار فوتی‌ها نیز با یک نفر افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۰۴ رسید.
هاشمی گفت: در شهرستان‌های بجنورد ۷۲۹ نفر، شیروان ۱۸۸ نفر، فاروج ۱۰۵ نفر، مانه و سملقان ۱۵۴ نفر، جاجرم ۴۶ نفر، گرمه ۳۳ نفر، راز و جرگلان ۹۹ نفر و اسفراین ۱۷۲ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند. ️
وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خراسان‌شمالی، خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۵۹۵ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.
وی افزود: آزمایش ۱۹۲۱ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم‌اکنون ۱۵۹ بیمار مشکوک به ابتلاء به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان خراسان‌شمالی بستری هستند.