افزایش ۵ برابری بستری کرونا در مرکزی/خط و نشان برای فرمانداران

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سید علی آقازاده روز شنبه در حاشیه جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت کشور و استان‌های دیگر در مواجه با ویروس کرونا وضعیت شکننده‌ای است و به تبع وضعیت استان مرکزی نیز نگران کننده است. وی ادامه داد: در ۱۵ روز اخیر تعداد مبتلایان […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سید علی آقازاده روز شنبه در حاشیه جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت کشور و استان‌های دیگر در مواجه با ویروس کرونا وضعیت شکننده‌ای است و به تبع وضعیت استان مرکزی نیز نگران کننده است.
وی ادامه داد: در ۱۵ روز اخیر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و بستری شدگان نسبت به ۱۵ روز قبل آن در استان مرکزی پنج برابر افزایش یافته و خطرناک است، هر چند استان مرکزی از میانگین کشوری پایین‌تر است.
استاندار مرکزی بیان کرد: اگر عدم رعایت ضوابط بهداشتی از سوی مردم به همین منوال ادامه پیدا کند، بعید نیست تا ۲ هفته دیگر ممکن است از استان‌های دارای وضعیت قرمز نسبت به این بیماری محسوب شویم.
آقازاده ضمن هشدار به مردم نسبت به خطر ابتلاء به این بیماری، گفت: از مردم انتظار می‌رود همانند روزهای نخست شیوع کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری لازم را با مسئولین استان به‌عمل آورند.
به گفته وی، در بسیاری از اماکن عمومی، بازارها، پاساژها، پارک‌ها، رستوران‌ها، تالارها، مساجد و مصلی‌ها گزارش‌هایی مبنی بر رعایت عدم بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی واصل شده است.
استاندار مرکزی افزود: با وجود این گزارش‌ها از جلسه هفته آینده هر یک از دستگاه‌های اجرایی باید عملکرد بدهند و هیچ ارباب رجوعی حق ورود به ادارات و دستگاه‌ها بدون داشتن ماسک را ندارد.
آقازاده گفت: فرمانداران و ستاد مقابله با کرونا در شهرستان‌ها از اول تیر ماه سال‌جاری مسئول افزایش تعداد ابتلاء و بستری هستند.
وی با بیان اینکه بخواهیم صرفاً به طرح مشکلات بسنده کنیم به نتیجه نمی‌رسیم، گفت: باید اجرایی عمل کنیم و هر شهرستان پاسخ‌گوی افزایش تعداد ابتلاء و بستری باشد و دلیل را توضیح دهد.
استاندار مرکزی اظهار کرد: عدم رعایت پروتکل بهداشتی را در پارک‌ها و فضای سبز، سفره‌خانه‌ها که قلیان را به‌صورت غیرمجاز عرضه می‌کنند، شهربازی‌ها به‌ویژه شهربازی‌های پوشیده شاهد هستیم.
آقازاده با بیان اینکه طی یک ۲ هفته اخیر افزایش تردد در ورودی‌ها و خروجی استان رقم خورده است، بیان کرد: در سه ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ در تردد خودروهای سبک افزایشی نداشتیم و حتی ۲۰ درصد کاهش ثبت شده است، اما در ۲ هفته اخیر ۱۳ درصد افزایش تردد سواری‌های سبک ثبت شده است.