بازداشت متهم به آدم ربایی و آزار جنسی یک دختر جوان در اسلام آبادغرب

مجرمان با تهیه فیلم واقدام به تهدید ونشرآن در فضای مجازی اقدام به هتک حیثیت افراد میکنند

 

بازداشت متهم به آدم ربایی و آزار جنسی یک دختر جوان در اسلام آبادغرب

 

دادستان اسلام آبادغرب با هشدار به لزوم مراقبت بیشتر خانواده ها، از بازداشت متهم به آدم ربایی و آزار جنسی یک دختر جوان در اسلام آبادغرب خبر داد.

سید سجاد ملایری دادستان عمومی و انقلاب اسلام آبادغرب با بیان این مطلب اظهار کرد: متاسفانه  یک مورد بحث آدم ربایی و اذیت و آزار جنسی یک دختر جوان در شهرستان رخ داده که با ورود سریع  پلیس آگاهی حسب دستور قضایی فرد مجرم  دستگیر  گردیده و انشاءالله با یک برخورد انقلابی درس عبرتی برای مجرمان خواهد شد که دست به چنین اقداماتی نزنند.

وی عنوان  کرد: گرچه تمایل نداریم چنین مباحثی را در رسانه ها مطرح کنیم اما چون در مدت کوتاهی چندین مورد از چنین جرم هایی رخ داده که نشان از بی مبالاتی برخی خانواده ها و به ویژه خانم های جوان دارد که لازم است به خانواده ایشان گوشزد شود تا خدای ناکرده در آینده شاهد چنین مشکلاتی نباشیم .

دادستان شهرستان با تأکید بر مراقبت بیشتر خانواده ها و خانم های جوان هشدار داد: لازم است بحث پیشگیری اجتماعی از جرم را جدی گرفته و از سوار شدن و تردد با  مسافربرهای شخصی و ناشناس برحذر باشند و از تاکسی های عمومی و آژانس های مورد اعتماد استفاده نمایند تا از وقوع بزه پیشگیری گردد.

وی تصریح کرد: متاسفانه امثال چنین مجرمانی با تهیه فیلم و اقدام به تهدید و نشر آن در فضای مجازی اقدام به هتک حیثیت و بازی با آبروی افراد می کنند که آن هم جرم تلقی می شود و پیگرد قانونی دارد.

وی در هشدار دیگری به خانواده ها گفت: انتشار تصاویر خصوصی در شبکه  های اجتماعی، ابزاری برای اخاذی های اینترنتی می باشد که برای جلوگیری از این تهدید نباید عکس‌ها و ویدئوهای شخصی و خانوادگی را در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی بارگذاری نمود اما متاسفانه برخی افراد بدون اینکه هیچ شناخت و اطلاعاتی نسبت به فضای مجازی داشته باشند، اقدام به چنین کاری می نمایند که به راحتی صفحات شخصی شان هک شده و تصاویر خصوصی ایشان به سرقت می رود که این امر دستاویزی برای مجرمان در بحث تهدید و اذیت و آزار جنسی و تهدیدات مالی این افراد  قرار می گیرد .

دادستان اسلام آبادغرب با تقدیر و تشکر از کارکنان پلیس آگاهی شهرستان  که سریعا” حسب دستور قضایی ورود کرده اند و فرد مجرم را دستگیر نموده اند، خاطرنشان کرد: مردم در باب پیشگیری باید دقت و مراقبت بیشتری به خرج دهند تا علل زیربنایی جرم منجر به افزایش آسیب های اجتماعی نشود.