بحران کرونا در کرمان تا پایان تیر ادامه دارد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حمید رضا رشیدی‌نژاد ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کرمان به ویژه جنوب استان بیان داشت: درخواست دارم مساله محدودیت‌ها در جنوب همچنان ادامه داشته باشد تا بار مراجعه و شیوع بیماری کمتر شود ضمن اینکه این محدودیت‌ها واقعاً تأثیرگذار خواهد […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حمید رضا رشیدی‌نژاد ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کرمان به ویژه جنوب استان بیان داشت: درخواست دارم مساله محدودیت‌ها در جنوب همچنان ادامه داشته باشد تا بار مراجعه و شیوع بیماری کمتر شود ضمن اینکه این محدودیت‌ها واقعاً تأثیرگذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه نحوه کنترل مراجعه به ادارات باید اطلاع رسانی عمومی شود، افزود: در ادارات برای انجام کارها باید نوبت بدهند و مردم بدانند که این محدودیت همگانی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مردم بهترین ناظران برای بیان تخلفات هستند ضمن اینکه شماره تماس ۱۹۰ برای اعلام هرگونه تخلف بهداشتی فعال است.
رشیدی‌نژاد تصریح کرد: بعضاً در مکان‌های خصوصی و بدون مجوز شاهد برگزاری مراسمی هستیم که درخواست دارم با اعلام این موارد از سوی مراکز بهداشت برای جلوگیری از انتشار ویروس با آنها برخورد جدی صورت گیرد.
وی گفت: در حال حاضر تالارها فعال هستند و طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا باید تنها ۵۰ درصد ظرفیت تالارها فعال باشد و در صورت تخلف باید با آنها برخورد شود همچنین در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی با متخلفان در هر صنف نیز باید برخورد شود.
رشیدی‌نژاد ابراز داشت: اجباری شدن ماسک در همه مکان‌های شلوغ و سرپوشیده، پاساژها و مجتمع‌های تجاری و … اطلاع رسانی شود همچنین دستگاه‌های اجرایی باید اعلام کنند که از ارائه دادن خدمت به مراجعان فاقد ماسک معذورند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان یادآور شد: حداقل تا پایان تیر ماه این بحران و شیوع را خواهیم داشت و پیش‌بینی می‌شود با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی از دو یا سه هفته آینده سیر نزولی شیوع کرونا را شاهد باشیم.
وی در بخشی از سخنان خود گفت: آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس حضوری پایه دوازدهم به ما پیشنهاد دادند اما بازگشایی مدارس به صورت کلاس رسمی به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود.