به اجرای مجدد «آخرین نامه» فکر می‌کنم/پیوند افسانه یونان به سینما

مهرداد کوروش‌نیا نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر که مدیریت تالار محراب را نیز بر عهده دارد، درباره فعالیت این روزهای خود در زمینه تئاتر به خبرنگار سردبیر پرس گفت: ۲ کتاب آموزشی را برای عرضه آماده می‌کنم که یکی از آن‌ها برای اولین‌بار در ایران ارائه می‌شود. اولین کتاب «نردبان شخصیت» نام دارد که به معرفی […]

مهرداد کوروش‌نیا نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر که مدیریت تالار محراب را نیز بر عهده دارد، درباره فعالیت این روزهای خود در زمینه تئاتر به خبرنگار سردبیر پرس گفت: ۲ کتاب آموزشی را برای عرضه آماده می‌کنم که یکی از آن‌ها برای اولین‌بار در ایران ارائه می‌شود. اولین کتاب «نردبان شخصیت» نام دارد که به معرفی ۱۵ تایپ شخصیت بر اساس افسانه‌های هلنی یونان می‌پردازد.
وی ادامه داد: این ۱۵ تایپ شخصیت با تطبیق بر فیلم‌های سینمایی مطرح جهان نیز معرفی می‌شود و در همین راستا ۱۵ ویدئوی ۱۵ دقیقه‌ای را آماده کرده‌ایم که در حال تدوین و صداگذاری آن‌ها هستیم که کیفیت بسیار خوبی هم دارند. این ۱۵ ویدئو قرار است در فضای اینترنت بارگذاری شوند تا علاقه‌مندان به تماشای آن‌ها بنشینند. همچنین پادکست‌های مرتبط این موضوع نیز در دست تولید هستند که روی سایت شخصی‌ام بارگذاری می‌شوند.
کوروش‌نیا عنوان دیگر کتاب آموزشی خود را «سازمان‌دهی عناصر درام» ذکر کرد و توضیح داد: این کتاب به معرفی عناصر درام و اینکه این عناصر چگونه سازمان‌دهی می‌شوند، می‌پردازد.
کارگردان نمایش‌هایی چون «آواز ستاره‌ها» و «درخت‌ها» درباره برنامه خود برای اجرای اثری جدید، تأکید کرد: فعلاً با وجود متن‌های اجرا نشده‌ای که دارم، برنامه‌ای برای اجرا ندارم. هنوز روی نمایشنامه جدیدم با عنوان «روزی از روزهای روزگار نو» کار می‌کنم ولی بعید می‌دانم امسال به دلیل مشغله‌های آموزشی، پژوهشی و همچنین وضعیت کرونایی موجود، آن را روی صحنه ببرم.
وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: مترصد این هستم که ببینم شرایط فراهم می‌شود تا نمایش «آخرین نامه» را مجدداً روی صحنه ببرم یا نه. در واقع نگاهی به اجرای مجدد این اثر دارم.