تامین روزانه غذای ۳ بیمارستان توسط نیروهای جهادی دانشگاه شریف

علی درجزی مسئول گروه جهادی دانشگاه شریف در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، با توضیح درباره اقدامات این گروه برای مقابله با ویروس کرونا گفت: از ابتدای فروردین ماه سال جاری و به دنبال گسترش ویروس کرونا جمعی از نیروهای جوان و جهادی به ویژه دانشجویان دانشگاه شریف برای انجام خدمات داوطلبانه شروع به فعالیت […]

علی درجزی مسئول گروه جهادی دانشگاه شریف در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، با توضیح درباره اقدامات این گروه برای مقابله با ویروس کرونا گفت: از ابتدای فروردین ماه سال جاری و به دنبال گسترش ویروس کرونا جمعی از نیروهای جوان و جهادی به ویژه دانشجویان دانشگاه شریف برای انجام خدمات داوطلبانه شروع به فعالیت در این زمینه کردیم.

درجزی توضیح داد: از ابتدای سال تاکنون پخت و پز و تهیه غذای روزانه سه بیمارستان فیروزگر، لولاگر و بهارلو توسط گروه جهادی دانشگاه شریف انجام شده است و این روند نیز تا انتهای فروردین ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه ۷۰۰ وعده غذایی میان این سه بیمارستان توزیع می‌شود، اظهار داشت: علاوه بر تأمین غذا، تهیه، بسته بندی و توزیع روزانه ۲ میان وعده میان کادر درمانی این بیمارستان‌ها نیز توسط اعضای گروه در حال انجام است.

مسئول گروه جهادی دانشگاه شریف درباره دیگر اقدامات این گروه نیز افزود: با توجه به اعلام نیاز بیمارستان‌ها به لباس‌های مخصوص بهداشتی، با همکاری یکی از کارگاه روزانه حدود هزار گان و لباس برای کادر درمان تولید و در اختیار آنها قرار می‌گیرد. از دیگر اقدامات گروه ما تولید گان و لباس‌های مخصوص کادر درمان است که در این کارگاه تولید می‌شود.

درجزی درباره تعداد افراد فعال در این گروه نیز توضیح داد: در هر روز حدوداً ۱۵ نفر آقا و ۱۰ نفر از خانم‌ها برای انجام امور جهادی در گروه فعالیت می‌کنند. به علاوه شماری از نیروها نیز با حضور در بیمارستان‌ها به کمک به کادر درمانی می‌پردازند.

وی ابراز داشت: تمامی منابع مالی و هزینه‌های خدمات انجام شده، توسط کمک‌های مردمی و خیرین تأمین شده است.

مسئول گروه جهادی دانشگاه شریف توضیح داد: این سه بیمارستان برای کاهش هزینه‌های خود از ابتدای سال تاکنون توزیع غذا میان کادر درمان را قطع کرده بودند به همین دلیل گروه جهادی ما تصمیم به تهیه غذای روزانه و بسته‌های میان وعده آنها گرفت.

درجزی درباره کمک به خانواده‌های نیازمند نیز تصریح کرد: خیریه حضرت زهرا وابسته به گروه جهادی دانشگاه شریف در اسفندماه به شناسایی خانواده‌های نیازمند در چندین منطقه از شهر تهران پرداخت و در همین راستا ۱۰۰۰ بسته بهداشتی شامل مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک، دستکش و دیگر اقلام بهداشتی میان خانواده‌ها توزیع شد. هفته آینده نیز مرحله دوم توزیع اقلام بهداشتی میان این خانواده‌ها انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: خدمات گروه ما از فروردین ماه آغاز شده و تا پایان این ماه نیز ادامه دارد اما در صورتی که بیمارستان‌های مذکور همچنان به غذا و دیگر خدمات نیاز داشته باشند قطعاً به کار خود ادامه خواهیم داد. به طور کلی تا زمانی که کار درمانی نیاز به همیاری داشته باشند ما نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.

درجزی با توضیح درباره دیگر خدمات این گروه جهادی عنوان کرد: این گروه مربوط به هیئت دانشگاه شریف است و اغلب داوطلبان نیز از دانشجویان دانشگاه هستند. نیروهای گروه نیز همواره در طول سال به انجام خدمات جهادی متعدد می‌پردازند و حتی در سیل لرستان، سال ۹۸ در سیل خوزستان و دیگر بحران‌ها حضور داشته‌اند. حضور و ارائه خدمات در ایام اربعین و همچنین خدمت رسانی برای مهار ویروس کرونا نیز از دیگر اقدامات ما است.