تخریب قله حیات‌بخش شاهرود/ سودجویانی که مرگ استخراج می‌کنند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، بازدید امام جمعه شاهرود و اعضای شورای اسلامی شهرهای شاهرود، بسطام و مجن و… به همراه تعدادی از کارشناسان محیط‌زیست، دوست‌داران طبیعت و اهالی رسانه در کوه شاهوار بار دیگر بهانه‌ای برای به تصویر کشیدن واقعیت‌ها در این کوه شد. قله‌ای که کانون حیات‌بخش و آب‌ساز شرق استان سمنان است […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، بازدید امام جمعه شاهرود و اعضای شورای اسلامی شهرهای شاهرود، بسطام و مجن و… به همراه تعدادی از کارشناسان محیط‌زیست، دوست‌داران طبیعت و اهالی رسانه در کوه شاهوار بار دیگر بهانه‌ای برای به تصویر کشیدن واقعیت‌ها در این کوه شد.
قله‌ای که کانون حیات‌بخش و آب‌ساز شرق استان سمنان است و گونه‌های نادر جانوری و گیاهی مانند قوچ اوریال و اورس کوهی در آن به ورطه نابودی کشیده می‌شوند و معدن بوکسیت تاش، بهانه‌ای برای این تخریب‌ها است.
تخریب‌ها آن‌قدر وسیع هستند که تا ارتفاع سه هزار و ۳۶۰ متری نیز دست به تخریب قله زده‌اند و این در حالی است که فقط ۵۰۰ متر دیگر تا قله فاصله وجود دارد و این روزها با تخریب‌های وسیعی که صورت گرفته، می‌توان با خودروی سواری تا این مکان آمد و سپس پیاده قله را فتح کرد!
وجود ۲ جاده عریض به طرزی که ۲ کامیون یا سه سواری از کنار هم عبور کنند آن‌هم به‌طول هفت هزار و ۲۰۰ متر و عرض ۱۲ متر از دیگر تخریب‌های وحشتناک محیط‌زیستی در این قله هستند و این معدن موقتاً به دستور مقامات اجرایی تعطیل شده، اما بیم ادامه کار و استمرار تخریب‌ها در آن وجود دارد.