ترامپ خطر شیوع ویروس کرونا را جدی نمی گیرد

به گزارش پایگاه خبری سردبیر به نقل از  آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ رئیس چمهوری آمریکا با چالشی حیاتی  در باره شیوع ویروس کرونا در این کشور روبرو است. او از مردم خواسته تا به او اعتماد کنند، اما خودش و چندتن از مشاوران ارشدش اهمیت این  ویروس را نادیده گرفته اند. ترامپ با آگاهی از خطراتی […]

به گزارش پایگاه خبری سردبیر به نقل از  آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ رئیس چمهوری آمریکا با چالشی حیاتی  در باره شیوع ویروس کرونا در این کشور روبرو است.
او از مردم خواسته تا به او اعتماد کنند، اما خودش و چندتن از مشاوران ارشدش اهمیت این  ویروس را نادیده گرفته اند.
ترامپ با آگاهی از خطراتی که نه تنها  سلامت عمومی مردم بلکه اعتبار او را هدف گرفته، کنفرانس خبری برگزار کرد تا به مردم این کشور و همچنین منتقدانش اطمینان دهد.
او در این سخنرانی از مردم خواست برای شیوع احتمالی این ویروس آماده باشند. اما تهدید خطر شیوع را اندک دانست و گفت: این اپیدمی ممکن است کمی گسترده تر شود یا اصلا گسترده نشود.
همچنین ترامپ طی سخنانی اشاره کرد برخلاف عقیده مقامات بهداشت عمومی، معتقد است این ویروس در آمریکا فراگیر نمی شود.
رئیس جهمور آمریکا به طور مرتب این بیماری را کم اهمیت جلوه داد و مخالفان سیاسی و رسانه ها را متهم کرد در بیان تهدید ویروس کرونا غلو کرده اند تا دولت او را بی کفایت جلوه دهند. از سوی دیگر او ادعا می کند این عملکرد رسانه ها به بازارها ضربه زده و اقتصاد آمریکا را تهدید می کند.
او در بخشی از سخنانش گفت: کشور ما آماده هرگونه شرایطی است و ما امیدواریم این شرایط وخیم نباشد.
از سوی دیگر مقامات بهداشت عمومی به طور مکرر درباره خطر شیوع این ویروس هشدار داده اند.
این در حالی است که لارس گوستین  یکی از استادان بهداشت قوانین بهداشت جهانی در دانشگاه جورج تاون می گوید: پیام کاخ سفید اصلا کمک حال نیست.  این پیام نشان دهنده اعتماد به نفس بالا و غیر عقلانی است. البته در این خصوص باید با آرامش با مردم برخورد کرد اما این رفتار برخلاف واقعیت های موجود است.
از سوی دیگر نشریه گاردین در گزارشی  می نویسد: کارشناسان بهداشت معتقدند دولت ترامپ  به درستی به نگرانی های عمومی مردم درباره این بحران سلامتی نمی پردازد.
 دکتر جورج سی بنجامین مدیر بنیاد بهداشت عمومی آمریکا به این نشریه می گوید: پیام سخنرانی ترامپ اعتماد به مردم را دست کم می گیرد.