ترکیب ۸ تیم والیبال نشسته پاراالمپیک توکیو کامل شد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، قرار بود آخرین رویداد گزینشی پارالمپیک توکیو در رشته والیبال نشسته اسفند سال گذشته به میزبانی آمریکا برگزار شود، اما به دلیل پاندمی کرونا و تصمیم مشترک انجمن جهانی والیبال نشسته و کمیته بین‌المللی پارالمپیک، این رقابت‌ها به بهمن‌ها امسال موکول شد. در فاصله دو ماه مانده به برگزاری این […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، قرار بود آخرین رویداد گزینشی پارالمپیک توکیو در رشته والیبال نشسته اسفند سال گذشته به میزبانی آمریکا برگزار شود، اما به دلیل پاندمی کرونا و تصمیم مشترک انجمن جهانی والیبال نشسته و کمیته بین‌المللی پارالمپیک، این رقابت‌ها به بهمن‌ها امسال موکول شد.
در فاصله دو ماه مانده به برگزاری این رقابت‌ها اما به دلیل ادامه شیوع و گستردگی ویروس کرونا در جهان و با تصمیم مشترک دو نهاد بین‌المللی فوق، برگزاری مسابقات آمریکا از دستور کار خارج شد.
قرار بود در این رقابت‌ها، تیم‌های ملی در قاره‌های مختلف که از حضور در میادین گزینشی قبل موفق به کسب سهمیه نشده‌اند، با یکدیگر رقابت کنند تا تکلیف «تک‌سهمیه» باقی‌مانده والیبال نشسته برای پارالمپیک توکیو مشخص شود.
با لغو مسابقات آمریکا اما انجمن جهانی والیبال نشسته با لحاظ کردن رنکینگ جهانی تیم‌ها، آلمان را به عنوان آخرین تیم راه یافته به پارالمپیک توکیو معرفی کرد.مسابقات والیبال نشسته پاراالمپیک توکیو با حضور هشت تیم برگزار می‌شود. پیش از این ایران و بوسنی از حضور در مسابقات جهانی و به عنوان تیم‌های اول و دوم این رقابت‌ها صاحب سهمیه شده بودند.
ژاپن به عنوان میزبان پاراالمپیک ۲۰۲۰ نیز دیگر سهمیه بازی‌ها را از آنِ خود کرده بود. چین (آسیا و اقیانوسیه)، روسیه (اروپا)، مصر (آفریقا) و برزیل (آمریکا) دیگر تیم‌هایی بودند که پیش از این از حضور در مسابقات قاره‌ای و به عنوان برترین تیم قاره خود، صاحب سهمیه پاراالمپیک شده بودند. آلمان هم به عنوان هشتمین و آخرین تیم و بر اساس رنکینگ جهانی به این فهرست اضافه شد.