تشریح نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش در گفتگو با شبکه خبر درباره امتحانات پایان سال تحصیلی گفت: بنا به تصمیمات از تاریخ ۱۷ خردادماه شروع می‌شود و تا ۱۵ تیر ادامه دارد و ۱۵ تیر تا پایان تیرماه نتایج امتحانات اعلام می‌شود. وی ادامه […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش در گفتگو با شبکه خبر درباره امتحانات پایان سال تحصیلی گفت: بنا به تصمیمات از تاریخ ۱۷ خردادماه شروع می‌شود و تا ۱۵ تیر ادامه دارد و ۱۵ تیر تا پایان تیرماه نتایج امتحانات اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: تمام پروتکل‌های بهداشتی برای امتحانات مدنظر هست و از مراقبین بهداشت وزارت آموزش و پرورش و شبکه‌های بهداشت محل‌ها برای رعایت این پروتکل‌ها بهره می‌گیریم اما اگر تا ۱۷ خرداد باز هم نظر ستاد کرونا چیز دیگری باشد، مبنا نظر آنهاست ولی ما تمهیدات لازم را برای برگزاری امتحانات آماده کردیم و مصمم هستیم در این شرایط برگزار کنیم و دانش آموزان را به دو گروه تقسیم کردیم که فاصله صندلی بین ۱.۸ صندلی تا ۲ متر رعایت شود و پیش بینی کردیم مراقبین بهداشت در مبادی ورودی باشند و ماسک و دستکش و… در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد.

وی اعلام کرد آئین نامه برگزاری امتحانات نهایی به مناطق ابلاغ شده است که این آئین نامه و برنامه امتحانی را می‌توانید اینجا ببینید.

وی درباره مبنای دروس برای امتحانات نهایی نیز بیان کرد: با توجه به اینکه آموزش امسال به دلیل شیوع کرونا به دو بخش تقسیم شد و ۸۰ درصد محتوای درسی اکثر کلاس‌ها در پایه دوازدهم تا قبل تعطیلات آموزش حضوری داده شده بود و ۲۰ درصد نیز به صورت مجازی آموزشش پیگیری شد، ما ۱۶ نمره سوالات را از آن محتوای ۸۰ درصد آماده می‌کنیم و برای ۴ نمره باقیمانده به دو صورت عمل می‌کنیم. یک مدل از همان ۸۰ درصد سوال خواهد بود و یک مدل از ۲۰ درصد آموزش داده شده به صورت مجازی تا اگر دانش آموزی بر تمام محتوای کتاب درسی تسلط دارد آن ۴ نمره مربوط به سوالات ۲۰ درصد را پاسخ دهد و در غیر این صورت از سوالات مربوط به ۸۰ درصد محتوای کتاب‌های درسی.

ساکی در پایان درباره احتمال تغییر زمان برگزاری امتحانات نهایی گفت: ما امیدواریم این برنامه تغییر نکند اما اگر تشخیص جدیدی ستاد ملی مبارزه با کرونا داشته باشد، برنامه جدید را متعاقباً اعلام می‌کنیم