جزئیات چهار خطه ازنا – شازند/ وزیر دستور تسریع پروژه را داد

سردبیر پرس – گروه استان‌ها: محور ازنا – شازند به طول ۷۰ کیلومتر شهرستان ازنا را به استان مرکزی متصل می‌کند که بیش از ۳۵ کیلومتر از این محور در شهرستان ازنا واقع‌شده و هم‌اکنون چهار خطه شدن این محور به دلیل کمبود اعتبارات نیمه‌تمام باقی‌مانده است. جاده‌ای با تابلوی «خطر مرگ» جاده ازنا – اراک در […]

سردبیر پرس – گروه استان‌ها: محور ازنا – شازند به طول ۷۰ کیلومتر شهرستان ازنا را به استان مرکزی متصل می‌کند که بیش از ۳۵ کیلومتر از این محور در شهرستان ازنا واقع‌شده و هم‌اکنون چهار خطه شدن این محور به دلیل کمبود اعتبارات نیمه‌تمام باقی‌مانده است.

جاده‌ای با تابلوی «خطر مرگ»

جاده ازنا – اراک در ابتدا باهدف ایجاد ارتباط محلی بین شهرستان‌های ازنا و شازند ایجاد شد اما بعدها به دلایل مختلف ازجمله مسیر هموار و کاهش زمان سفر تبدیل به یک جاده ترانزیتی شده است به‌گونه‌ای که اکثر وسایل نقلیه عبوری از آن خودروهای سنگین هستند.

در این راستا سردبیر پرس پیش‌ازاین در گزارش‌های متعددی خواستار  تسریع در تکمیل طرح چهار خطه این محور ارتباطی شد چراکه دوطرفه بودن جاده و عرض کم این محور باعث بروز تصادفات فراوانی در این جاده شده است به‌طوری‌که طی همواره بارها شاهد تصادفات مرگبار در این جاده هستیم.

وحید کرم الهی معاون اداره کل راه و شهرسازی لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه پروژه چهار خطه ازنا – شازند با طول ۷۰ کیلومتر در بین استان های لرستان و مرکزی مشترک است، اظهار داشت: ۳۵ کیلومتر از این پروژه در حوزه لرستان و ۳۵ کیلومتر در حوزه استان مرکزی قرار دارد.

۶۰ درصد از مجموع ۳۵ کیلومتر چهارخطه ازنا – شازند اجرا شد

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه در همه ۳۵ کیلومتر لرستان با پیشرفت های متفاوت انجام شده است، عنوان کرد: این ۳۵ کیلومتر در قالب پنج قطعه در دستور کار بوده است.

معاون اداره کل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه در حال حاضر سه پیمانکار در این پروژه فعال هستند، تصریح کرد: چهار پیمانکار داشتیم که یک مورد از آنها را کنار گذاشتیم و در حال گرفتن پیمانکار جدید هستیم.

کرم الهی با بیان اینکه قطعه اول این پروژه ۷.۵ کیلومتر است و ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: قطعه بعدی ۱۱ کیلومتر است که در خرداد ماه به بهره برداری رسیده است.

وی، عنوان کرد: همچنین یک قطعه دیگر این پروژه ۶.۵ کیلومتر است که پیمانکار آن کنار گذاشته شده و در حال انجام تشریفات مناقصه و گرفتن پیمانکار برای آن هستیم.

معاون اداره کل راه و شهرسازی لرستان، افزود: همچنین قطعه آخر این پروژه به طول ۹.۲ کیلومتر است و پیمانکار آن جهاد نصر استان مرکزی بوده که حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کرم الهی، عنوان کرد: در مجموع ۶۰ درصد از مجموع ۳۵ کیلومتر حوزه استحفاظی لرستان عملیاتی شده است و بر اساس برنامه زمانبندی تا سال ۱۴۰۰ این پروژه تکمیل می شود. کیلومتر 

۶ کیلومتر از پروژه باقی مانده است

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در رابطه با این پروژه با تاکید بر اینکه این محور خیلی مهم است چرا که تصادفات زیادی در آن رخ می دهد، اظهار داشت: در این راستا یک برنامه زمانبندی را برای عملیاتی کردن آن در دستور کار قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه مجموع پروژه ازنا – شازند ۷۵ کیلومتر است که حدود ۴۰ کیلومتر آن در استان مرکزی قرار دارد، تصریح کرد: از این طرف نیز بخشی از آن در لرستان و در قالب سه تا چهار قطعه در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی لرستان با تاکید بر اینکه ۱۰ کیلومتر از این پروژه در حوزه استحفاظی لرستان چند روز پیش زیر بار ترافیک رفته است، گفت: همچنین برای هفت کیلومتر باقی مانده نیز ۵۰۰ تن قیر در نظر گرفته شده است و تا دو ماه دیگر باید آسفالت شود.

خادمی، ادامه داد: شش کیلومتر دیگر از این پروژه نیز در دستور کار است که تاکید کرده ایم با به کار گیری پیمانکار این شش کیلومتر نیز امسال به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه از طرف استان مرکزی ۲۸ کیلومتر و از طرف لرستان نیز ۱۰ کیلومتر باقی می ماند، افزود: در مجموع ۳۸ کیلومتر باقی می ماند که با برنامه ریزی صورت گرفته ۵۰ درصد از مجموع این پروژه به امسال به اتمام خواهد رسید.

پروژه تا پایان امسال تکمیل شود

گودرزی نماینده مردم ازنا و دورود در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه اکثر وسایل نقلیه سنگین جنوب از این محور عبور می کنند، اظهار داشت: باقی مانده این پروژه باید عملیاتی شود.

وی، تاکید کرد: امیدواریم با اقدامات وزارت راه و شهرسازی، این پروژه در حوزه استحفاظی لرستان تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: فصل بارندگی ها در این منطقه زود شروع می شود و می طلبد که هر چه سریع تر این پروژه در استان عملیاتی شود.

دستور وزیر برای تسریع در انتخاب پیمانکار پروژه

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز با تاکید بر ضرورت عملیاتی شدن شش کیلومتر باقی مانده از این پروژه، اظهار داشت: این پروژه در بین پروژه های جهش تولید استان قرار گرفته است.

وی، افزود: اگر پیمانکار این شش کیلومتر درست انتخاب شود می تواند تاثیر گذار باشد.

وزیر راه و شهرسازی، عنوان کرد: این تصمیم بر روی کاغذ نوشته شود و روند پیشرفت فیزیکی این پروژه نیز به صورت هفتگی دنبال شود تا امسال جمع شود.

اسلامی، تاکید کرد: در اولین فرصت مناقصه باقی مانده این پروژه برگزار و عملیات اجرایی آن آغاز شود.