حدود ۱.۵ تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد

به گزارش پایگاه خبری سردبیر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد قنبری اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر ایرانشهر و سراوان با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق را که قصد انتقال ۲ محموله بزرگ مواد مخدر از این شهرستان‌ها به مناطق […]

به گزارش پایگاه خبری سردبیر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد قنبری اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر ایرانشهر و سراوان با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق را که قصد انتقال ۲ محموله بزرگ مواد مخدر از این شهرستان‌ها به مناطق مرکزی کشور را داشتند شناسایی کردند.
وی افزود: سرانجام با کمک مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان عصر روز گذشته تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر سراوان یک گروه از این قاچاقچیان را که با ۲ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در محور «کوهک به سراوان» در حال جابه جایی محموله مواد مخدر بودند، شناسایی و به آنها دستور ایست دادند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: قاچاقچیان که با ورود به منطقه کمین، خود را در چنگال قانون می‌دیدند شروع به تیراندازی به مأموران انتظامی کرده و با سرعت از محل متواری شدند که پس از طی مسافتی چند کیلومتری بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس مجبور به رها کردن خودروها و فرار به سمت ارتفاعات منطقه شدند.
وی ادامه داد: در این عملیات و در بازرسی از خودروهای به جا مانده از قاچاقچیان ۸۱۲ کیلو و ۷۰۵ گرم تریاک به همراه ۲ قبضه اسلحه کلاش و ۸ تیغه خشاب حاوی ۲۳۵ فشنگ جنگی کشف شد.
سردار قنبری تصریح کرد: همچنین شب گذشته طی یک عملیات ضربتی دیگر، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر ایرانشهر یک تیم دیگر از اعضای این باند قاچاق را که با یک دستگاه وانت نیسان و یک دستگاه پژو ۴۰۵ به همراه مقادیر قابل توجهی مواد افیونی در محدوده یکی از روستاهای این شهرستان در تردد بودند، شناسایی و تحت نظر قرار دادند.
وی بیان کرد: قاچاقچیان با مشاهده مأموران انتظامی به سمت آنها تیراندازی و پس از یک ساعت درگیری شدید مسلحانه عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودروها و استفاده از تاریکی شب به سمت بیابان‌های اطراف متواری شدند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به کشته شدن یکی از قاچاقچیان و دستگیری یک قاچاقچی دیگر در این عملیات، گفت: در پاک سازی منطقه و در بازرسی از خودروها، ۵۸۷ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک به همراه مقادیری مهمات جنگی کشف شد.
وی با اشاره به اینکه در این ۲ عملیات، در مجموع یک تن و ۴۰۰ کیلو و ۲۰۵ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شده است، خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده به مراجع قضائی معرفی و تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری ادامه دارد.
سردار قنبری بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر تأکید کرد و از شهروندان خواست به منظور مقابله هر چه بهتر با قاچاق مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه، اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.