دستورالعمل وظایف کمیته‌های آموزش و پرورش در ستاد ملی مدیریت کرونا

به گزارش پایگاه خبری سردبیر، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به منظور ایجاد یکپارچگی، همسویی و هم‌افزایی فعالیت‌ها و اقدامات وزارت آموزش و پرورش، دستورالعمل نقش‌ها و وظایف سطوح مختلف کمیته‌های آموزش و پرورش در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد. سند تحول بنیادین، […]

به گزارش پایگاه خبری سردبیر، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به منظور ایجاد یکپارچگی، همسویی و هم‌افزایی فعالیت‌ها و اقدامات وزارت آموزش و پرورش، دستورالعمل نقش‌ها و وظایف سطوح مختلف کمیته‌های آموزش و پرورش در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.
سند تحول بنیادین، وزارت آموزش و پرورش را بر مشارکت فعال در مواجهه با نیازهای فوری و عمومی جامعه از قبیل بیماری‌های واگیردار مکلف نموده است و به همین منظور ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در آموزش و پرورش در سطوح ستادی، استانی، شهرستانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای تشکیل می‌شود.
این کمیته با ریاست وزیر آموزش و پرورش و عضویت برخی از معاونان وی در سطح ستاد تشکیل می‌شود و ضمن هماهنگی با ستاد ملی کرونا در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و با ایجاد نظام یکپارچه و هماهنگ به مدیریت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در تمام ارکان نظام تعلیم و تربیت می‌پردازد.
از جمله وظایف این ستاد می‌توان به سیاستگذاری و ایجاد هماهنگی، هم‌سویی، هم‌افزایی و یکپارچه‌سازی تمام اقدامات، رصد و تحلیل مستمر اقدامات، پیگیری اجرای مصوبات و ابلاغیه‌های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در آمورش و پرورش، ظرفیت‌سازی و بهره‌مندی از ظرفیت رسانه ملی و مجازی مبتنی بر وب و آموزش‌های الکترونیکی و آموزش موبایلی برای جبران زمان از دست رفته آموزش، ایجاد ارتباط بهنگام و مستمر با استان‌ها به منظور راهبری و هدایت امور از طریق جلسات ویدئوکنفرانس، آموزش کارکنان و ایجاد هماهنگی در سازمان آموزش و پرورش در زمینه مدیریت بحران، حمایت از استمرار اجرای برنامه‌های پرورشی و ورزشی دانش‌آموزان به اقتضای شرایط تعطیلی مدارس و ماندن دانش‌آموزان در منزل، رصد فعالیت‌های فراگیر آموزشی و کسب اطمینان از عمومی شدن این فعالیت‌ها در بین دانش‌آموزان و… اشاره کرد.