دلگان دومین شهر گرم کشور/ طوفان سیستان ادامه دارد

محمود دیانتی در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشینه دمای ۱۲ شهر استان سیستان و بلوچستان به بیش از ۴۰ درجه سلسیوس رسید که دمای هوا در شهرهای بزمان، ایرانشهر و دلگان بیش از ۴۵ درجه سلسیوس بوده است. وی افزود: در این میان زاهدان با کمینه […]

محمود دیانتی در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشینه دمای ۱۲ شهر استان سیستان و بلوچستان به بیش از ۴۰ درجه سلسیوس رسید که دمای هوا در شهرهای بزمان، ایرانشهر و دلگان بیش از ۴۵ درجه سلسیوس بوده است.
وی افزود: در این میان زاهدان با کمینه دمای ۱۹ و خاش با ۲۴.۴ درجه سلسیوس خنک‌ترین شهرهای استان بوده‌اند.
معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود از امروز قدری دمای هوا در مناطق مرکزی و غربی استان کاهش یابد به طوری که بیشینه دمای دلگان به حدود ۴۶ درجه سلسیوس برسد.
وی در بخش دیگری به تداوم وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان اشاره کرد و گفت: امروز نیز وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه دارد به طوری که هم اکنون سرعت لحظه‌ای وزش باد در زابل به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل شعاع دید افقی را به ۷۰۰۰ متر کاهش داده است.
دیانتی ادامه داد: پیش بینی می‌شود وزش باد شدید همچنان تا پایان هفته در پنج شهرستان شمالی و با شدت کمتر در نوار غربی و مرز شرقی استان ادامه داشته باشد.