دکل های مخابراتی ۵G در قبرس آتش گرفتند

به گزارش سردبیر پرس به نقل از آسوشیتدپرس، به نظر می رسد عده ای از مخالفان فناوری ۵G مسئول آتش سوزی ۴ دکل مخابراتی در شهر ساحلی لیماسول در قبرس هستند. مقامات پلیس این کشور با تهیه کنندگان سرویس های مخابراتی توافق کرده اند اقدامات امنیتی مانند حصار کشی و دفعات گشت زنی نیروی پلیس […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از آسوشیتدپرس، به نظر می رسد عده ای از مخالفان فناوری ۵G مسئول آتش سوزی ۴ دکل مخابراتی در شهر ساحلی لیماسول در قبرس هستند.

مقامات پلیس این کشور با تهیه کنندگان سرویس های مخابراتی توافق کرده اند اقدامات امنیتی مانند حصار کشی و دفعات گشت زنی نیروی پلیس اطراف اماکن نصب آنتن را افزایش دهند.

سازمان CYTA(ارائه دهنده خدمات ارتباطات از راه دور از قبرس) در بیانیه ای اعلام کرده مقامات به شدت نگران آتش سوزی های عمدی آنتن های مخابراتی در سه نقطه مختلف این شهر هستند. این درحالی است که قبرس هم اکنون تاسیسات ۵G رانصب نکرده است.

طبق بیانیه این سازمان، خسارت به یکی از آنتن ها به مدت چند هفته به ارائه سرویس های موبایل در کل یک منطقه آسیب می زند.

البته اقدامات تخریبی مشابهی در نقاط مختلف اروپا مشاهده شده است. در این قاره نظریه های جعلی درباره ارتباط شبکه های موبایل ۵G با همه گیری ویروس کرونا به آتش سوزی عمدی دکل های مخابراتی دامن زده است.

یک کمپین جعلی در شبکه های اجتماعی ادعا می کند فناوری ۵G اشعه هایی را منتشر می کند که برای سلامت انسان ضرر دارد و احتمالاً به دلیل ضعیف کردن سیستم ایمنی بدن انسان با گسترش ویروس کرونا نیز مرتبط است.

پیش از این نیز، وقوع رویدادهایی مشابه سبب شد نیکوس آناستاسیادس رئیس جمهور قبرس با صدور بیانیه ای هرگونه خطر احتمالی ۵G برای سلامت عمومی را بدون پایه و اساس اعلام کند.