روسیه: ترکیه باید برای فروش اس-۴۰۰ اجازه بگیرد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از اینترفکس، «ماریا واروبیوا» سخنگوی بخش همکاری‌های فنی-نظامی دولت فدرال روسیه، هشدار داد ترکیه نمی‌تواند بدون اخذ مجوز از مسکو، سامانه اس-۴۰۰ را به کشور ثالث صادر کند.  درحالی که واشنگتن مدعی است که خرید اس -۴۰۰ از سوی ترکیه می‌تواند دیوار دفاعی ناتو را تضعیف کند؛ سناتور «جان […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از اینترفکس، «ماریا واروبیوا» سخنگوی بخش همکاری‌های فنی-نظامی دولت فدرال روسیه، هشدار داد ترکیه نمی‌تواند بدون اخذ مجوز از مسکو، سامانه اس-۴۰۰ را به کشور ثالث صادر کند.
 درحالی که واشنگتن مدعی است که خرید اس -۴۰۰ از سوی ترکیه می‌تواند دیوار دفاعی ناتو را تضعیف کند؛ سناتور «جان ثیون» (John Thune) پیشنهاد داده که آمریکایی‌ها این سامانه روسی را از ترکیه بخرند!
وی مدعی است که می‌توان با افزودن اصلاحیه‌ای به مصوبه بودجه نظامی لحاظ شده برای سال مالی ۲۰۲۱، هزینه‌های این طرح را پرداخت.
جان ثیون می‌گوید این پیشنهاد هوشمندانه است چراکه هم اس -۴۰۰ را از ترکیه و هم رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور را از مخمصه خارج می‌کند.
پیشنهاد سناتور آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که پیشتر، «جیم ریسچ» رئیس کمیته روابط خارجی سنا، پیشنهاد به مراتب سختگیرانه‌تری مبنی بر اعمال تحریم علیه ترکیه را مطرح کرده بود.