سامانه پدافند ضد پهپاد و موشک نمی تواند آمریکاییها را نجات دهد

سردبیر پرس – گروه بین الملل: سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد امروز مانور نظامی با حضور بالگردهای آپاچی، هواپیماهای بدون سرنشین و جت‌های جنگی در آسمان عراق انجام داد. گفته می‌شود یک سامانه پدافند ضد پهپاد و موشک هم در سفارت آمریکا به سمت اهداف تمرینی شلیک کرده است. در همین ارتباط، خبرنگار سردبیر […]

سردبیر پرس – گروه بین الملل: سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد امروز مانور نظامی با حضور بالگردهای آپاچی، هواپیماهای بدون سرنشین و جت‌های جنگی در آسمان عراق انجام داد.

گفته می‌شود یک سامانه پدافند ضد پهپاد و موشک هم در سفارت آمریکا به سمت اهداف تمرینی شلیک کرده است. در همین ارتباط، خبرنگار سردبیر پرس گفتگویی را با «سید مجتبی حیدری» مدیر دفتر شبکه الاتجاه وابسته به کتائب حزب الله عراق انجام داده که مشروح آن از نظر می‌گذرد؛

وی گفت: آمریکائیها پس از به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در فرودگاه بغداد از ترس حملات گروههای مقاومت به دنبال مستقر کردن سامانه موشکی و آزمایش آن در بغداد بودند تا از سفارت خود حمایت کنند که البته این اقدام با مخالفت کابینه عادل عبدالمهدی مواجه شد.

مقاومت عراق به صورت ۲۴ ساعته حرکت نیروهای آمریکایی در عراق را رصد می‌کند و سفارت و پایگاه هایش در تیررس آنها قرار دارد و نیروهایی چون کتائب حزب الله منتظر فرمان هستند تا آمریکاییها را به درک واصل کنند سید مجتبی حیدری افزود: حالا آمریکائیها این سامانه ضد پهپاد و موشکی را نصب و آزمایش کرده اند تا به گمان خود بتوانند جلوی حملات احتمالی گروه‌های مقاومت عراقی را بگیرند. البته باید به آنها گوشزد کرد که در صورت عدم خروج از عراق طبق قانون مصوب پارلمان این کشور با حملات کوبنده و مهلکی مواجه خواهند شد و این سامانه و سامانه‌های مشابه هرگز نمی‌تواند آنها را در صورت وقوع درگیری نجات دهند و موشک‌های مقاومت بر سر آنها فرود خواهد آمد.

وی اعلام کرد: آمریکائیها بدانند که رژیم صهیونیستی با گنبد به اصطلاح آهنینش نتوانست جلوی سلاح مقاومت فلسطین را بگیرد حال که سلاح گروه‌های مقاومت عراق به شدت پیشرفته‌تر از سلاح فلسطینیان تحت محاصره است.

مدیر دفتر شبکه الاتجاه گفت: مقاومت عراق به صورت ۲۴ ساعته حرکت نیروهای آمریکایی در عراق را رصد می‌کند و سفارت و پایگاه هایش در تیررس آنها قرار دارد و نیروهایی چون کتائب حزب الله منتظر فرمان هستند تا آمریکاییها را به درک واصل کنند.

وی افزود: انجام این مانور بار دیگر نشان داد که آمریکا هیچ احترامی برای حاکمیت عراق قائل نیست و زبانی جز زبان زور نمی فهمد. مقاومت عراق منتظر است تا کارها به صورت روال قانونی پیش برود اما در صورتی که آمریکا بخواهد حاکمیت عراق را نقض کند با سیلی مواجه خواهد شد.

حیدری اعلام کرد: این مانور نظامی باعث به وجود آمدن خسارتهایی به خانه‌ها و اتومبیل‌های پارک شده اطراف سفارت آمریکا شده است و بار دیگر معلوم شد زندگی مردم هیچ اهمیتی برای آنها ندارد و یک عملیات نظامی را در وسط یک منطقه مسکونی انجام می‌دهند که باعث رعب و وحشت خانواده‌ها شده است.

وی گفت: مانور نظامی آمریکائیها در منطقه سبز بغداد نقض حاکمیت عراق است و همه باید در برابر آن موضع محکمی بگیرند. امروز مردم به شدت از آنچه در بغداد رخ داد ناراضی هستند و قطعاً صبر آنها پایانی دارد.

مدیر دفتر شبکه الاتجاه افزود: مقاومت عراق آماده خارج کردن آمریکاییها است و تا امروز هم صبوری کرده تا حکومت و پارلمان نقش خود را ایفا کنند. بهتر است آمریکائیها سر عقل بیایند و خود عراق را ترک کنند چون عراق به گورستان آنها تبدیل خواهد شد و مقاومت هرگز از خواسته خود که خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق است کوتاه نخواهد آمد.