سرما بیش از ۱۹۷ میلیارد ریال به کشاورزان کردستان خسارت وارد کرد

به گزارش پایگاه خبری سردبیر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، محمدفرید سپری اظهار داشت: این خسارت‌ها بر اثر برودت هوا و بارش تگرگ هفته گذشته در برخی نقاط استان وارد شده که شامل سه هزار و ۶۰۶ هکتار از اراضی است. وی افزود: این میزان خسارت به دو هزار […]

به گزارش پایگاه خبری سردبیر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، محمدفرید سپری اظهار داشت: این خسارت‌ها بر اثر برودت هوا و بارش تگرگ هفته گذشته در برخی نقاط استان وارد شده که شامل سه هزار و ۶۰۶ هکتار از اراضی است.
وی افزود: این میزان خسارت به دو هزار و ۱۰۰ هکتار زمین زراعی دیم با ۱۷ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال و اراضی آبی به مساحت ۹۰۰ هکتار به میزان ۳۱ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال وارد شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: همچنین بر اثر این حوادث ۶۰۷ هکتار از باغات استان نیز به میزان ۱۴۸ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال خسارت دیده است.
سپری با اشاره به اینکه ۲۹۶ هکتار از اراضی خسارت دیده تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی است، یادآور شد: این میزان شامل ۱۳۲ هکتار مزارع دیم، ۹۹ هکتار مزارع آبی و ۶۵ هکتار اراضی باغی است.