شبکه انجمن‌های مردم‌نهاد میراث‌فرهنگی در مراغه ایجاد شود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، احمد حمزه زاده امروز پنج شنبه در دیدار نمایندگان و اعضای انجمن‌های میراث فرهنگی شهر تاریخی مراغه با وی گفت: کهن شهر مراغه در حوزه تاریخی جزو برترین شهرهای کشور است و افزون بر ظرفیت میراثی، در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی نیز دارای ظرفیت‌های بی نظیر است. او با […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، احمد حمزه زاده امروز پنج شنبه در دیدار نمایندگان و اعضای انجمن‌های میراث فرهنگی شهر تاریخی مراغه با وی گفت: کهن شهر مراغه در حوزه تاریخی جزو برترین شهرهای کشور است و افزون بر ظرفیت میراثی، در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی نیز دارای ظرفیت‌های بی نظیر است.
او با تاکید به اینکه مردم و انجمن‌های مردم نهاد، میراث‌بانان و مالکان اصلی مواریث تاریخی هستند، ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان نیز در راستای پیشبرد اهداف حفاظتی و صیانتی از مواریث تاریخی در کنار مردم و انجمن‌ها بوده و برنامه‌های خود را در جهت توسعه ظرفیت‌های شهرستان تدوین می‌کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه به لزوم شبکه‌سازی بین انجمن‌های مردم نهاد مراغه در راستای تجمیع و بکارگیری تخصص کارشناسان، اشاره کرد و گفت: ایجاد شبکه انجمن‌ها در مراغه و هم‌افزایی با اداره شهرستان، می‌تواند در تصمیم گیری و تصمیم سازی‌ها مؤثر باشد و زمینه را برای اقدامات با حداکثر مقبولیت در حوزه‌های تخصصی فراهم کند.
حمزه زاده در خاتمه، عنوان کرد: برنامه‌های عملیاتی و تصمیمات لازم در خصوص ظرفیت‌های این شهرستان در دستور کار قرار گرفته و با همکاری مستمر این اداره کل و انجمن‌های مردم نهاد تخصصی اجرایی خواهد شد.
گفتنی است، در این دیدار مباحثی نظیر تأمین اعتبار لازم جهت ساماندهی، حفاظت، مرمت و صیانت از مواریث تاریخی، بهره‌مندی از تخصص نیروهای جوان و برنامه ریزی در راستای ارتقای قدرت و جایگاه هویت شهر تاریخی مراغه توسط نمایندگان و اعضای انجمن‌های مردم نهاد مراغه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین نمایندگان انجمن‌های مردمی میراث فرهنگی مراغه به عنوان بازوی اجرایی این حوزه در کنار اداره کل میراث فرهنگی استان، آمادگی خود را جهت پیشبرد اهداف حفاظتی و صیانتی اعلام کردند.