شهرستان البرز در وضعیت سفید قرار دارد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، صفر فیض اللهی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان البرز که در فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: با تشکیل ۲۳ جلسه بهداشتی برای کنترل ویروس کرونا در این شهرستان اقدام شد که در این نشست‌ها ۱۹۰ مصوبه داشتیم که با کمک مردم و مشارکت سمن‌ها بسیاری از اقدامات را […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، صفر فیض اللهی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان البرز که در فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: با تشکیل ۲۳ جلسه بهداشتی برای کنترل ویروس کرونا در این شهرستان اقدام شد که در این نشست‌ها ۱۹۰ مصوبه داشتیم که با کمک مردم و مشارکت سمن‌ها بسیاری از اقدامات را عملی کردیم.
وی اضافه کرد: در این شهرستان ۲۹ مرکز بهداشتی درمانی دولتی داریم و گند زدایی محیط در بخش‌های مختلف شهرها به خوبی صورت گرفت.

فیض اللهی تصریح کرد: در این ایام بیش از ۸۵۰ خبر در خصوص کرونا تهیه شده و با بیماریابی روزانه، مبادی ورودی و غربالگری در ۴ نقطه انجام شده و ۲۸۳۴ مورد افراد علامت دار شناسایی شدند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز اظهار داشت: همچنین در این ایام به سراغ خانواده‌های دارای بیمار رفتیم و بازرسی و نظارت بهداشتی در اماکن عمومی و اصناف هم تشدید شد تا از گسترش ویروس جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: با تشکیل تیم‌های مدیریتی و نظارتی از ۷۱۸۲ واحد صنفی بازدید شد و ۱۴ هزار لیتر مواد ضد عفونی توزیع و استفاده شد و نظارت بر اصناف نیز به صورت مستمر صورت گرفت.
فیض اللهی بیان کرد: در شهرستان البرز تست ۳۶۷ مورد از افراد مثبت اعلام شد که از متوسط استان پایین است و کمترین ابتلاء را داشته ایم.

وی گفت: با شناسایی علت‌های ابتلاء مشخص شد ۲۷ درصد مبتلایان سابقه سفر داشتند، ۱۲ درصد در تردد شهری مبتلا شدند و ۱۵ درصد نامشخص بودند و ۱۸ درصد انتقال رو در رو و شخصی بود که در این میان بیشتر افراد مبتلا هم بالای ۶۰ سال سن داشتند.
فیض اللهی اضافه کرد: از خرداد ماه شاهد افزایش مبتلایان به ویروس هستیم و باید کاری کنیم تا عادی انگاری کرونا به حداقل برسد.
وی در خصوص تعداد فوتی‌های ویروس کرونا هم اظهار داشت: در شهرستان البرز تاکنون ۴۱ نفر بر اثر بیماری کرونا فوت کرده اند.