صداهای مردم را در پروژه «استادمعین» شنیده بودیم

محمدرضا جوادی‌یگانه در گفت‌وگو با پایگاه خبری سردبیر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه پیش از افتتاح پروژه استادمعین، معاونت اجتماعی به همراه اهالی رسانه، از دو پروژه زیرگذر گیشا و زیرگذر استادمعین بازدید کرده و از آغاز گفت‌وگو میان شهروندان و مدیریت شهری در خصوص پروژه‌های عمرانی خبر داده بود اما در روز […]

محمدرضا جوادی‌یگانه در گفت‌وگو با پایگاه خبری سردبیر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه پیش از افتتاح پروژه استادمعین، معاونت اجتماعی به همراه اهالی رسانه، از دو پروژه زیرگذر گیشا و زیرگذر استادمعین بازدید کرده و از آغاز گفت‌وگو میان شهروندان و مدیریت شهری در خصوص پروژه‌های عمرانی خبر داده بود اما در روز افتتاح این پروژه، با شهروندان خشمگینی روبرو شدیم که از افتتاح یکطرفه این پروژه شوکه شده بودند. آیا در گفت‌وگوهایی که با اهالی انجام شده بود، این نارضایتی منعکس نشده بود؟ گفت: بنای ما شنیدن نظر مردم است و یک موضوع مهم‌تر آنکه شهرداری تهران در خصوص پروژه‌های عمرانی، برنامه منظمی با عنوان «ارزیابی تأثیر اجتماعی و فرهنگی» یا «اتاف» دارد که برای پروژه استاد معین نیز اتاف انجام شده بود و در همه سناریوهای موجود، نارضایتی مردم وجود داشت.
وی ادامه داد: هر پروژه‌ای که اجرایی می‌شود، بخشی از مردم ناراضی هستند بنابراین مدیریت شهری باید تصمیم بگیرد که مصالح کلی شهر در کدام سناریو بیشتر دیده شده و شهروندان بیشتری از آن سود می‌برند و کمترین زیان، راه‌حل انتخابی باید داشته باشد. ما با نگاه‌های متفاوتی از مردم روبرو هستیم که باید بر اساس این دیدگاه‌های متفاوت تصمیم‌گیری کنیم. اینکه از اجرای هر پروژه‌ای، افرادی ناراضی باشند، در جهان نیز معمول است و مَثَلی است که می‌گوید «هر فضای عمومی را شکل دهید اما نه نزدیک حیاط خانه ما».
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران اضافه کرد: در پروژه استاد معین با مردم گفت‌وگو کرده بودیم و همه نظراتشان شنیده شده بود.
به گزارش مهر، این هفته در جریان افتتاح زیرگذر استادمعین، برخی از شهروندان به شهردار تهران در خصوص افتتاح یکطرفه این پروژه اعتراض کرده بودند که محسن هاشمی نحوه اعتراض به این پروژه عمرانی را در روز افتتاحیه بی‌سابقه توصیف کرده بود.