قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش در مرند تشکیل شد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سرهنگ محمد جلیلیان ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد با اشاره به اقدامات شاخص نیروی انتظامی این شهرستان ابراز داشت: کشفیات مواد مخدر در استان در طی ۷ ماه گذشته ۳ تن و ۲۰۰ کیلوگرم بود که ۱۸۸ کیلوگرم مربوط به […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سرهنگ محمد جلیلیان ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد با اشاره به اقدامات شاخص نیروی انتظامی این شهرستان ابراز داشت: کشفیات مواد مخدر در استان در طی ۷ ماه گذشته ۳ تن و ۲۰۰ کیلوگرم بود که ۱۸۸ کیلوگرم مربوط به مرند است که این شهرستان رتبه دوم را بعد از تبریز در اختیار دارد.
وی افزود: ۸۶۴۴ پرونده امسال تشکیل شده که ۱۷۳۵ فقره مربوط به تصادفات، هزار و ۷۵ فقره مربوط به نزاع و درگیری و ۱۳۳۶ فقره مربوط به وقوع و کشف سرقت است.
جلیلیان تاکید کرد: امسال ۲۲ هزار و ۷۴۴ تماس با ۱۱۰ صورت گرفته که ۱۲ هزار و ۳۶۰ خبر عملیاتی شده است.
وی با اشاره به آمار تصادفات طی سال جاری در شهرستان مرند خاطرنشان کرد: در تصادفات درون شهری و برون شهری کاهش فوتی داشتیم تعداد فوتی‌های تصادفات درون شهری در سال گذشته ۶ نفر بود که امسال به ۵ نفر یعنی ۱۷ درصد کاهش پیدا کرده تصادفات فوتی برون‌شهری نیز ۱۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.
فرمانده انتظامی شهرستان مرند از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی خبر داد و عنوان کرد: امسال ۷۸۳ دستگاه موتورسیکلت و ۱۹۸۶ خودرو در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان توقیف شده است.
جلیلیان همچنین به آمار دستگیرشدگان اشاره کرد و افزود: امسال ۹۰۵ نفر دستگیر شدند که ۵۰۵ نفر سابقه‌دار بودند که ۲۹۳ سارق، ۲۷۳ نفر مربوط به مواد مخدر، ۱۲۶ اتباع بیگانه، ۴۵ نفر مربوط به جرایم اقتصادی، ۲۹ نفر مربوط به قاچاق کالا و ۱۲ نفر از اراذل و اوباش دستگیر و تحویل مقام قضائی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان مرند از کشف ۱۲ قبضه سلاح و جمع آوری ۶۶۸ ماهواره در این شهرستان خبر داد.
جلیلیان گفت: ۹۱۰ بسته کاغذ احتکار شده در سایزها و مارک‌های مختلف به ارزش ۵۰ میلیون تومان در شهرستان مرند کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان مرند در بخش دیگری به کمبود آرد و نان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: قاچاق نان به کشورهای همسایه از شهرستان مرند شایعه است این در صورتی است که ۲۰ درصد آرد اضافی برای این شهرستان خریداری شده که یک عده نانوایان متخلف موجب ازدحام در نانوایی‌ها شدند که بر این اساس با هرگونه تردد آرد و نان به خارج از شهر جلوگیری شده و در این زمینه کشفیات نیز داشته‌ایم.
امنیت مردم خطوط قرمز نیروی انتظامی است
فرمانده انتظامی شهرستان مرند در ادامه با اشاره به تعویق هفته نیروی انتظامی به دلیل تقارن با دهه آخر صفر گفت: هفته نیروی انتظامی امسال از ۲۷ مهرماه با شعار “با هم برای امنیت و سلامت” برگزار می‌شود
جلیلیان تاکید کرد: با توجه به دشمنی استکبار و مثلث عبری عربی علیه انقلاب اسلامی مخالفت‌هایی از بدو تشکیل انقلاب صورت گرفته که امروز نیروهای مسلح در اوج قدرت و اقتدار قرار گرفتند بر این اساس دشمنان روی جبهه اقتصادی و رسانه‌ای متمرکز شدند.
وی ادامه داد: در جنگ نابرابری رسانه قرار گرفته‌ایم و دشمن برای تمامی ساعات نسل جوان و مردم برنامه دارد تا اعتقادات آنان را سست کند و رسانه‌ها در این زمینه نقش مهمی دارند تا با این توطئه مقابل کنند.
وی تاکید کرد: رسانه‌ها باید احساس امنیت را در جامعه گسترش دهند و این امر نیازمند تعامل و همکاری و ارتباط لحظه‌ای پلیس با خبرنگاران است.
جلیلیان با اشاره به خطوط قرمز نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: امنیت مردم خطوط قرمز نیروی انتظامی است و با تمام اقتدار برای مبارزه با آن ورود پیدا می‌کند.
فرمانده انتظامی مرند همچنین از تشکیل قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش در این شهرستان خبر داد و گفت: ۲۴ ساعت اخبار فضای مجازی و عمومی را رصد می‌کنیم و اگر افرادی قصد ایجاد رعب و وحشت داشته باشند با آن برخورد می‌کنیم.
وی تاکید کرد: پس از برخورد نیروی انتظامی با اراذل و اوباش بیش از ۱۰۰ تماس از سوی مردم با ۱۹۷ گرفته شده که نشان از رضایت و مطالبه مردم است.