قرنطینه محلات و روستاهای آلوده به کرونا در خرمشهر انجام می شود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد حیدری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای سلامت شهرستان خرمشهر، اظهار کرد: خرمشهر با بحران طغیان کرونا مواجه است و طی روزهای اخیر شاهد آمار ابتلاء به حتی ۳۰ نفر در روز بوده‌ایم. وی این وضعیت را «هشدار دهنده» دانست و گفت: مردم باید بدانند که کرونا به […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد حیدری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای سلامت شهرستان خرمشهر، اظهار کرد: خرمشهر با بحران طغیان کرونا مواجه است و طی روزهای اخیر شاهد آمار ابتلاء به حتی ۳۰ نفر در روز بوده‌ایم.
وی این وضعیت را «هشدار دهنده» دانست و گفت: مردم باید بدانند که کرونا به هیچ‌کس رحم نمی‌کند و شماری از مبتلایان و حتی فوت‌شدگان در اثر ابتلاء به کووید -۱۹ فاقد بیماری زمینه‌ای بودند.
فرماندار خرمشهر از بازگشت محدودیت‌های تردد در این شهرستان خبر داد و گفت: محدودیت‌ها باید به قدرت گذشته ادامه یابد، شهرداری مکلف به اعمال محدودیت‌های تردد در شهر خرمشهر است و این اقدام‌ها در محل‌های برداشته شده از امشب به حالت گذشته برگرداننده شود.
وی از دانشکده علوم پزشکی آبادان خواست آمار مبتلایان را بر اساس موقعیت مکانی به سرعت در اختیار قرار دهد و افزود: بعد از اطلاع درباره مناطق با آلودگی بیشتر نسبت به محدودیت تردد در این مناطق و حتی قرنطینه کردن روستاهای آلوده تصمیم‌گیری می‌شود.
حیدری همچنین به تعطیلی فعالیت واحدهای صنفی در شهرستان خرمشهر اشاره کرد و گفت: از روز شنبه تا روز دوشنبه به جز داروخانه‌ها که محدودیتی در ادامه خدمات ندارند و چهار صنف نانوایی‌ها، قصابی‌ها، سوپرمارکت‌ها و خواربارفروشی‌ها که تنها مجاز به فعالیت تا ساعت ۲۲ هستند، سایر اصناف حق فعالیت ندارند.
فرماندار خرمشهر در ادامه بر لزوم مشارکت مردم برای کنترل این بیماری تأکید کرد و گفت: عامل موفقیت در مدیریت و کنترل بیماری کرونا «مشارکت مردم» است و مشارکت مردم بر پایه فرهنگ است که به هر میزان بر فرهنگ تمرکز شود، عادات ناپسند نیز رفع می‌شود.
وی افزود: مداخله حکومت برای تغییر رفتار در شرایط فعلی امری ضروری است و این اقدامات تنها به معنی برخورد قهری نیست بلکه می‌تواند اثری وضعی و روانی نیز داشته باشد.
حیدری از سران طوایف و بانوان به عنوان دو قشر تأثیرگذار در آگاهی بخشی به مردم یاد کرد و افزود: باید از ظرفیت سران عشایر برای آگاهی بخشی استفاده کرد و بانوان نیز با وجود نقش تأثیرگذاری در خانواده تاکنون مورد غفلت بوده‌اند که باید با نگاهی ویژه به این قشر از ظرفیت آنها برای کنترل بیماری کرونا بهره برد.