لزوم همکاری بین بخشی برای تشدید نظارت و اعمال محدودیت در جهرم

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد رحمانیان ظهر شنبه در ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا اظهار داشت: تقویت پویش استفاده همگانی از ماسک در سطح شهرستان، گامی مهم در کنترل و پیشگیری از این بیماری به شمار می‌رود. وی افزود: ماسک زدن یکی از راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا است و بنا به دستور هیأت […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد رحمانیان ظهر شنبه در ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا اظهار داشت: تقویت پویش استفاده همگانی از ماسک در سطح شهرستان، گامی مهم در کنترل و پیشگیری از این بیماری به شمار می‌رود.

وی افزود: ماسک زدن یکی از راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا است و بنا به دستور هیأت دولت حضور و ورود افراد بدون ماسک به مراکز صنفی، اماکن، بازارها، مراکز تجاری و ادارات و بانک‌ها و سایر مراکز دولتی ممنوع است.

رحمانیان در این جهت تشدید نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن، بازارها و سایر مراکز تجاری را خواستار شد و تاکید کرد: همگرایی بین بخشی، همراهی همگانی مسئولان و مدیران اجرایی شهرستان کمک شایانی در کنترل بحران بیماری کووید ۱۹ خواهد کرد تا با نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز دولتی و سایر بخش‌های خصوصی و بازارها، زنجیره انتقال کرونا ویروس قطع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم، شهروندان را به استفاده از ماسک، رعایت فاصله ایمنی و دوری از شرکت در اجتماعات و پرهیز از مسافرت غیر ضروری فرا خواند و تاکید کرد: رعایت اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم مهمترین عامل در مهار بیماری کووید ۱۹ محسوب می‌شود.

رحمانیان ادامه داد: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در شهرستان جهرم، از روز یک شنبه ۱۵ تیرماه، همه آزمایش‌های قبل ازدواج جهت زوجین به مدت یک هفته به منظور جلوگیری از تجمعات و پیشگیری از بیماری کرونا انجام نخواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از همشهریان درخواست کرد برای گرفتن چنین آزمایش‌هایی به آزمایشگاه غفوری مراجعه نکنند.

از ابتدای اپیدمی کرونا تا جمعه سیزدهم تیر ماه، هزار و ۳۷۵ نفر مبتلا به کرونا در شهرستان‌های جهرم و خفر بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی شناسایی شده‌اند.