مبارزه با کانون‌های ملخ در ۱۵۵هکتار از اراضی کشاورزی قزوین اجراشد

مجید اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: با توجه شرایط جوی مبارزه با آفت ملخ از اوایل فروردین ماه سال جاری توسط ۵ اکیپ آغاز و پیش بینی می‌شود در سطح ۱۵ هزار هکتار مبارزه با ملخ در استان انجام شود که مهمترین کانون آن در بخش طارم سفلی شهرستان قزوین است. […]

مجید اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: با توجه شرایط جوی مبارزه با آفت ملخ از اوایل فروردین ماه سال جاری توسط ۵ اکیپ آغاز و پیش بینی می‌شود در سطح ۱۵ هزار هکتار مبارزه با ملخ در استان انجام شود که مهمترین کانون آن در بخش طارم سفلی شهرستان قزوین است.

وی افزود: همچنین امسال عملیات ردیابی، دیده بانی و پایش ملخ در سطح ۶۰ هزار هکتار از کانون‌های این آفت عمومی انجام می‌شود.

اسماعیلی عملیات کنترل ملخ از اوایل فروردین‌ماه سال جاری در بخش طارم سفلی از توابع شهرستان قزوین آغازشده و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر خردادماه ادامه یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه ملخ‌های موجود در منطقه از نوع مراکشی، شاخه بلند البرز و ایتالیایی است گفت: عمده مبارزه با آفت ملخ مربوط به ملخ مراکشی است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به اقدامات به‌موقع و پیشگیرانه؛ تاکنون خسارت آفت ملخ به باغات و مزارع استان وارد نشده است.

اسماعیلی در پایان به کشاورزان توصیه کرد: به‌محض مشاهده ملخ در اماکن؛ نسبت به اطلاع‌رسانی به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مربوطه اقدام کنند.