مدارس ابتدایی جهرم دو دوره‌ای می‌شود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مهدی نیک فر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دوره‌ای شدن مدارس ابتدایی در سطح شهرستان با قدرت و قوت بنا به سند تحول بنیادی در جهرم اجرا می‌شود. وی افزود: مدارس ابتدایی به دو دوره، ۳ پایه‌ای تبدیل می‌شود و به این صورت که کلاس اول تا […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مهدی نیک فر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دوره‌ای شدن مدارس ابتدایی در سطح شهرستان با قدرت و قوت بنا به سند تحول بنیادی در جهرم اجرا می‌شود.

وی افزود: مدارس ابتدایی به دو دوره، ۳ پایه‌ای تبدیل می‌شود و به این صورت که کلاس اول تا سوم در یک دوره و کلاس چهارم تا ششم در یک دوره‌ای دیگر به مدرسه خواهند رفت.

نیکفر با بیان اینکه این تصمیم سطح کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس در این طرح افزایش پیدا می‌کند، بیان داشت: از مهر ۹۹ این طرح در شهرستان اجرا می‌شود و به دلیل اختلاف سن دانش‌آموزان و وجود آسیب‌های اجتماعی لزوم اجرایی شدن این طرح را افزایش می‌دهد.

مدیر اداره آموزش و پرورش جهرم ادامه داد: به عنوان مثال مدرسه سلطانیان به دوره اول و مدرسه شهید منصور محبوبی به دوره دوم تبدیل می‌شود ولی دانش آموزان و معلمان در این طرح تغییری نمی‌کند.

وی بیان کرد: طبق مصوبه کارگروه ماده ۱۸ شهر جهرم با توجه به تعطیلی مدارس، کرایه اسفند ماه سرویس مدارس ۴۰ درصد توسط والدین به رانندگان پرداخت شد و بقیه سال تحصیلی (فروردین و اردیبهشت) نیاز به پرداخت کرایه از سوی والدین به سرویس مدارس نیست.

نیکفر با اشاره به اجرای کمک مومنانه و مواسات در اداره آموزش و پرورش جهرم، گفت: تاکنون حدود ۵۰۰ بسته مواد غذایی توسط مجمع خیرین مدرسه یار بین خانواده‌های کم بضاعت و کم برخوردار به وسیله پیک به درب منزل آنان توزیع شده است.