مشارکت ۳۰۷ کانون طلاب هلال احمر در فعالیت های جهادی

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد گل افشان رئیس سازمان جوانان هلال احمر صبح امروز در نشست خبری گفت: سومین دوره انتخابات مجامع استانی و مرکزی سازمان جوانان انجام شده است و براساس تصمیم رئیس جمعیت، کانون‌های جوانان از امسال دارای بودجه خواهند بود. گل افشان افزود: بر اساس توافق با وزیر آموزش و پرورش، […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد گل افشان رئیس سازمان جوانان هلال احمر صبح امروز در نشست خبری گفت: سومین دوره انتخابات مجامع استانی و مرکزی سازمان جوانان انجام شده است و براساس تصمیم رئیس جمعیت، کانون‌های جوانان از امسال دارای بودجه خواهند بود.
گل افشان افزود: بر اساس توافق با وزیر آموزش و پرورش، برای دانش آموزان مقطع ۶ سال ابتدایی کانون‌های دانش آموزی فعال خواهد شد برای متوسطه اول طرح دادرس و برای دانش آموزان متوسطه دوم بحث کمک‌های اولیه انجام می‌شود. ۸ آذر نیز مانور زلزله را در مدارس خواهیم داشت.
وی افزود: در زلزله سر پل ذهاب و حتی تهران آسیب دیدگان فراوانی داشتیم و علت آن عدم آگاهی از نحوه پناه گیری بوده است که اصلی‌ترین محل آموزش آن از مدارس است.
رئیس سازمان جوانان ابراز داشت: در حال حاضر ۶۵۰۰ کانون دانش آموزی در کشور داریم که با توافقات انجام شده امیدواریم دو برابر شود.
وی افزود: گروه هدف دیگر جوانان هستند که در کانون‌های جوانان فعال هستند که بیش از ۲۰۰ هزار نفر عضو داریم. ۳۰۷ کانون طلاب نیز در کشور داریم که در حال رشد هستند و در بسیاری از اردوهای جهادی و حوادث از ظرفیت این افراد استفاده کردیم.
وی ادامه داد: سازمان جوانان ۵۶۰ کانون روستایی دارد که پایه خانه‌های هلال هستند و رئیس جمعیت نیز به تقویت آن‌ها تاکید ویژه داشته است.
گل افشان تصریح کرد: بر اساس توافقات انجام شده، سازمان جوانان به نرم افزار «شاد» نیز دسترسی پیدا کرد و از هفته پیش تاکنون موضوعات آموزشی با محوریت آموزش‌های امدادی و غیره در این نرم افزار بارگذاری شده است.
وی عنوان کرد: در طول ۳ ماه گذشته ۲۲ هزار واحد خون نیز توسط جوانان هلال احمر اهدا شده که این امر اتفاق بزرگی بوده است.
رئیس سازمان جوانان هلال احمر تاکید کرد: جشنواره گام دوم انقلاب نیز در رشته‌های سرود، شعر و تدوین شعار برای دانش آموزان و نوجوانان روباز خواهد شد.