مشکلات آرامستان گناوه پیگیری و رفع شود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، غلامرضا مهرجو عصر شنبه در نشست بررسی مشکلات آرامستان گناوه و موضوع دفن اموات کرونایی در دفتر امام جمعه گناوه اظهار داشت: بر اساس وضعیت و روند شیوع ویروس کرونا و با استمرار وضعیت قرمز در شهرستان گناوه در چند هفته اخیر آمار مبتلایان و موارد بستری کرونا در حال […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، غلامرضا مهرجو عصر شنبه در نشست بررسی مشکلات آرامستان گناوه و موضوع دفن اموات کرونایی در دفتر امام جمعه گناوه اظهار داشت: بر اساس وضعیت و روند شیوع ویروس کرونا و با استمرار وضعیت قرمز در شهرستان گناوه در چند هفته اخیر آمار مبتلایان و موارد بستری کرونا در حال افزایش است.
فرماندار گناوه گفت: در همین راستا محدودیت‌هایی بر اساس تصمیمات ستاد مقابله با کرونا استان با شدت بیشتری اعمال و در دستور کار قرار گرفته است.وی تصریح کرد: جزئیات این محدودیت‌ها به اطلاع عموم مردم و دستگاه‌های اجرایی رسانده شده و از امروز (۱۴ تیر) این محدودیت‌ها لازم الاجر است.
وی افزود: ویروس کرونا همچنان در سراسر کشور فعال و رفتار آن ناشناخته است لذا تمام پروتکل‌ها و دستورات بهداشتی باید با قوت و قدرت رعایت شود.
مهرجو ادامه داد: با توجه به الزام و ضرورت ما در تعطیل نشدن زندگی و معیشت مردم در ایام کرونا، باید تمهیداتی برای زندگی در کنار این ویروس اتخاذ شود.
وی گفت: در این راستای پیرامون ضرورت رعایت فاصله اجتماعی، اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی و ادارات و دستگاه‌ها، پرهیز از دورهمی ها، ممنوعیت برگزاری مراسم و تجمعات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوباتی داشته‌ایم که ابلاغ شده است.
فرماندار گناوه با اشاره به مشکلات آرامستان گناوه و تاکید بر رفع این مشکلات تصریح کرد: در شرایط کنونی که وضعیت حالت اضطراری دارد لازم است تصمیماتی با توجه به شرایط موجود اتخاذ شود.
وی گفت: شهرداری و دستگاه‌های مربوطه تمام نیازمندی‌ها و تمهیدات لازم برای رفع مشکلات آرامستان گناوه را پیش بینی کنند تا مشکلات در زمینه دفن اموات کرونایی پیگیری و رفع شود.
مهرجو بیان کرد: فرمانداری آمادگی همکاری برای کمک به رفع مشکلات آرامستان و دفن و تدفین متوفیان کرونایی شهرستان را دارد و با دادستانی نیز در این مورد هماهنگی شده است.

شرایط کرونا در گناوه خوب نیست
حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در این نشست با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در تدفین درگذشتگان کرونایی شهرستان اظهار داشت: سلامت و معیشت مردم هر دو برای مسئولان نظام اسلامی و دولتمردان دارای اهمیت است و با در نظر گرفتن هر دو مورد تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.
امام جمعه گناوه افزود: به تعبیر سخن رهبر معظم انقلاب دستور ستاد مقابله با کرونا لازم الاجرا است و انتظار می‌رود همه آحاد جامعه با ستاد مقابله با کرونا همکاری و همیاری لازم را داشته باشند.
وی گفت: با وجود آنکه در روزهای ابتدای شیوع کرونا شهرستان گناوه با همیاری و همکاری مردم وضعیت مطلوبی داشت اما در روزها اخیر استان بوشهر و شهرستان گناوه نیز بر اساس آمار در وضعیت خوبی نیست.
حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: همه اقشار جامعه باید ویروس کرونا را جدی بگیرند و در شرایط فعلی رعایت دستورات بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و بخصوص ماسک زدن را به عنوان یک امر مهم، لازم و ضروری در نظر داشته باشند.
وی با اشاره به مشکلات آرامستان و دفن اموات کرونایی بیان کرد: کمبودهایی در زمان خاص کرونایی وجود دارد که این امر نیاز به تمهیداتی دارد و باید مدیریت شود.
امام جمعه گناوه تصریح کرد: با تمهیدات و تصمیم‌هایی که شهردار و مسئولان شهرستان دارند قطعاً این مشکلات به زودی رفع خواهد شد.
امام جمعه گناوه با تقدیر از طلاب حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) گناوه در تغسیل و تدفین متوفیان زن ناشی از ویروس کرونا گفت: همکاری طلاب خواهر حوزه علمیه الزهرا (س) گناوه در این امر خداپسندانه و تدفین و تغسیل بانوان فوت شده ناشی از ویروس کرونا قابل تقدیر است.
رفع مشکلات آرامستان
شهردار گناوه در این نشست گفت: مشکلات آرامستان با جدیت دنبال می‌شود و رفع این مشکلات با توجه به شرایط خاص در اولویت قرار خواهد گرفت.
سیدجواد حسینی حقیقی گفت: شهرداری گناوه از ابتدای شیوع کرونا در کنار سایر مسئولان ستاد مقابله با کرونا شهرستان حضور داشته و همچنان آماده همکاری در این زمینه است.
خریداری یک آمبولانس مجهز برای آرامستان، رفع مشکلات سیستم سرمایشی غسالخانه و محل استقرار نیروها، تأمین آب و سرویس بهداشتی و محوطه روشویی با رعایت کامل موازین بهداشتی، تفکیک سردخانه اموات کرونایی از مواردی بود که مطرح و مصوبات لازم در این زمینه تصویب شد.