معرفی ۱۲۲ معلم نمونه استانی و شهرستانی در بوشهر

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، عبدالرضا بندری ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و روز معلم اظهار کرد: این روز یادآور شکوه و عظمت زنان و مردان پاکباخته ای است که در طول تاریخ زیباترین جلوه های عشق و ایثار را به نمایش گذاشته اند. وی با اشاره […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، عبدالرضا بندری ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و روز معلم اظهار کرد: این روز یادآور شکوه و عظمت زنان و مردان پاکباخته ای است که در طول تاریخ زیباترین جلوه های عشق و ایثار را به نمایش گذاشته اند.
وی با اشاره به تعطیلات مدارس به علت شیوع ویروس کرونا گفت: معلمان در این دوره با ایثار و فداکاری و با استفاده از امکانات شخصی خود و از طریق آموزش مجازی مانع از خاموشی چراغ علم ورزی شدند که این کار آنها ستودنی است.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی ادامه داد: مطهر و اندیشه های مطهری، معلم و مسئولیت حاکمیت نسبت به نقش و جایگاه او در گام دوم انقلاب، معلم؛ مرجعیت و رسالت علمی و اجتماعی او، معلم؛ مسئولیت پذیری و حراست از قداست معلمی، معلم؛ پیشکسوتان و بزرگان تعلیم و تربیت، معلم؛ جهاد آموزشی و مراقبت از سلامت خانواده و معلم؛ زمینه ساز جهش در تولید علم و فناوری عناوین روزشمار هفته بزرگداشت مقام معلم است.
دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم استان بوشهر با بیان اینکه برنامه های گرامیداشت این هفته به صورت مجازی برگزار می شود، گفت: برنامه های این هفته با پخش ویژه برنامه زنده تلویزیونی از شبکه استانی بوشهر و شبکه سراسری شما و با حضور تعدادی از معلمان فرهیخته و کوشای استان شروع شده است.
بندری با اشاره به انتخاب ۲۲ معلم نمونه استانی و ۱۰۰ معلم نمونه شهرستانی خاطر نشان کرد: محبوبیت، مرجعیت علمی و مقبولیت از ارکان اصلی در انتخاب معلمان نمونه است.
دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم استان بوشهر با بیان اینکه سه نفر از معلمان نمونه استانی با شرکت در نشست ویدئوکنفرانس با وزیر آموزش و پرورش به طرح دیدگاه های خود پرداختند، افزود: در این هفته نیز معلمان نمونه استانی در نشست های جداگانه ویدئوکنفرانسی با رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرده و به نمایندگی از فرهنگیان استان، مسائل و مشکلات را با آنها طرح می کنند.