موفقیت دستگاههای اجرایی وابسته به فعالیت روابط عمومی ها است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی ظهر پنجشنبه مراسمی با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار، عیسی قبادی معاون اقتصادی استانداری، احمدپور فرماندار آبیک، علیرضایی فرماندار آوج، شفیعی فرماندار قزوین، مدیران کل بهزیستی، آموزش و پرورش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، در یکی از واحدهای […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی ظهر پنجشنبه مراسمی با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار، عیسی قبادی معاون اقتصادی استانداری، احمدپور فرماندار آبیک، علیرضایی فرماندار آوج، شفیعی فرماندار قزوین، مدیران کل بهزیستی، آموزش و پرورش، رئیس دانشگاه علوم
پزشکی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، در یکی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی کاسپین قزوین برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور در این مراسم گفت: در عصر ارتباطات نقش روابط عمومی‌ها بسیار برجسته و تعیین کننده است و باید مدیران به این امر واقف باشند و از این جایگاه حمایت کنند.

وی بیان کرد: روابط عمومی در واقع یک کانال ارتباطی دو جانبه بین دولت و مردم، مردم، مدیران و دستگاه اجرایی است که می‌تواند بستر خدمت رسانی بهتر را مهیا کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: اگر بخواهیم به مأموریت خود به درستی عمل کنیم باید ابتدا اطلاعات درست را جمع آوری کرده و از آن برای تعریف مأموریت‌ها استفاده کنیم.

وی یادآور شد: جایگاه روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات بالاست اما شاید ساختار آن را بدرستی تعریف نکرده ایم به همین دلیل هنوز از این جایگاه استفاده مناسب نمی‌شود.

جمالی پور افزود: در جهان معاصر روابط عمومی‌ها در واقع هدایتگر اصلی سازمان‌ها محسوب می‌شوند اما در کشور مان هنوز این جایگاه را باور نداریم لذا این رویکرد باید تغییر کند.

وی اظهار داشت: مسئولان روابط عمومی باید بتوانند از نیازها، ذائقه، مطالبات و انتقاد و پیشنهاد مردم نسبت به دستگاه خود مطلع باشند و اطلاعات به روز و مناسب را در اختیار مدیر دستگاه قرار دهند تا تصمیم گیری و سیاست گذاری داخلی به خوبی صورت گیرد.

استاندار قزوین گفت: هر مدیری که به جایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی توجه جدی داشته به موفقیت‌های بیشتری دست یافته است و به نظر می‌رسد رفتارهای منطقی مسئولان هم با اطلاع رسانی درست و به موقع ممکن می‌شود.

وی افزود: مقایسه درست از عملکرد دستگاه‌ها با اطلاع رسانی درست و ارتباط بیشتر مردم با دستگاه‌ها نیز با کمک روابط عمومی‌ها ممکن می‌شود.

جمالی پور اضافه کرد: روابط عمومی‌ها در دستگاه‌ها نقش برجسته دارند اما ابتدا لازم است خود مسئولان روابط عمومی و سپس مدیران این جایگاه را تقویت کرده و حفظ کنند تا دیگران نیز به آن احترام بگذارند.

در ادامه از مدیران روابط عمومی برگزیده استان تجلیل شد.