نمازجمعه در کرمان و زرند برگزار نمی شود

حجت الاسلام سید محمد جعفری در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به آخرین تصمیمات اخذ شده جهت برگزاری نماز جمعه در سراسر استان، افزود: نماز جمعه این هفته در سراسر استان به جز شهر کرمان و شهرستان زرند برگزار می‌شود. وی اضافه کرد: شهرستان زرند و بخش‌های تابعه آن به دلیل اعلام نظر […]

حجت الاسلام سید محمد جعفری در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به آخرین تصمیمات اخذ شده جهت برگزاری نماز جمعه در سراسر استان، افزود: نماز جمعه این هفته در سراسر استان به جز شهر کرمان و شهرستان زرند برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: شهرستان زرند و بخش‌های تابعه آن به دلیل اعلام نظر ستاد ملی مقابله با کرونا به عنوان شهرستان قرمز شناخته شده است و همچنین شهر کرمان به دلیل رعایت کردن یکسری ملاحظات از جمله جلوگیری از تجمع زیاد این هفته نماز جمعه برگزار نمی‌شود.
سرپرست دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان با اشاره به اینکه شهر جیرفت با تشخیص ستاد ملی مقابله با کرونا به عنوان شهر زرد شناخته شده است و برگزاری نماز جمعه در آن بلا مانع است، اظهار داشت: خوشبختانه برگزاری نمازجمعه در چهار هفته اخیر در ۲۳ شهر استان تجربه خوبی به ما داد و هیچ گونه گزارشی مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای مذکور وصول نشد.
وی تصریح کرد: برگزاری نمازجمعه قطعاً همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مهر شخصی، استفاده از پلاستیک برای کفش و توزیع ماسک دستکش و استفاده از مواد ضدعفونی کننده در محل برگزاری نماز جمعه خواهد بود.
حجت الاسلام جعفری اظهار کرد: در تمامی شهرستان‌های استان نیز از طریق پیامک، برای عموم مردم نکات لازم جهت حضور در نماز جمعه اطلاع رسانی شده است.
وی با بیان این مطلب که همانند گذشته شاهد اجتماعات در نمازجمعه نخواهیم بود و فاصله گذاری اجتماعی رعایت خواهد شد، اظهار داشت: برگزاری نماز جمعه با همکاری سازمان‌های مربوطه همچون مراکز بهداشتی، سپاه و فرمانداری‌ها برگزار خواهد شد لذا تمهیدات لازم اندیشیده شده است.