نوبت گیری برنامه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان آغاز شد

به گزارش سردبیر پرس و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر اظهار داشت: این برنامه برای بیست و ششمین سال متوالی در دو مرحله اولیه و تخصصی با هدف جای دهی صحیح آموزشی و انجام مداخلات بهنگام برای تمامی نوآموزان بدو ورود به دبستان (پایه اولی‌ها) استان از ۱۵ […]

به گزارش سردبیر پرس و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر اظهار داشت: این برنامه برای بیست و ششمین سال متوالی در دو مرحله اولیه و تخصصی با هدف جای دهی صحیح آموزشی و انجام مداخلات بهنگام برای تمامی نوآموزان بدو ورود به دبستان (پایه اولی‌ها) استان از ۱۵ تیر ماه تا ۳۱ شهریور ماه جاری اجرا می‌شود.
وی افزود: در شهرستان‌های سنندج (سه پایگاه)، مریوان (سه پایگاه)، سقز (دو پایگاه)، بانه (دو پایگاه)، قروه (دو پایگاه) و دیواندره، بیجار، دهگلان، کامیاران و سروآباد هر کدام یک پایگاه تشکیل و کلیه پایگاه‌های از نوع ب با شش نفر ارزیاب است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ادامه داد: هزینه دریافتی سنجش برای هر نوآموز ۴۰ هزار تومان اعلام شده و والدین نوآموزان با مراجعه به مدرسه محل ثبت نام فرزندشان و با ارائه مدارک شناسنامه‌ای توسط مدیر مدرسه در سامانه سنجش به آدرس h1.iehs.ir/tashkhis/home و h1.csdeo.ir/tashkhis/home نوبت گیری می‌شوند.
رنجبر یادآور شد: نوبت گیری در سامانه در شرایط کنونی بیماری کرونا با فاصله نیم ساعت انجام گرفته و هر پایگاه سنجش روزانه تعداد ۲۰ نفر نوآموز را ارزیابی کرده و ساعت کاری از هشت صبح تا ۱۳ بعد از ظهر با رعایت کلیه موارد بهداشتی است.
وی با بیان اینکه تمام موارد بهداشتی در پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان مد نظر قرار گرفته و رعایت خواهد شد، به والدین توصیه کرد در این مورد نگرانی نداشته باشند و در صورت امکان یک والد همراه نوآموز به پایگاه‌ها مراجعه کند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان بیان کرد: در تابستان جاری سنجش ۱۶ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان توسط ۱۳۰ نفر نیروی تخصصی و مجرب استان در ۱۶ پایگاه انجام خواهد شد.
رنجبر با بیان اینکه اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نو آموزان با هدف جای دهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی‌های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان است، گفت: مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت‌های اجرای این برنامه است.
وی اظهار داشت: ۲۷ هزار و ۴۳۴ نفر نوآموز بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ مورد ارزیابی‌های اولیه و تخصصی قرار گرفته و به مدارس معرفی شدند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: ثبت نام قطعی دانش آموزان در سامانه سناد، صدور کارنامه و سفارش کتب درسی زمانی امکان پذیر است که نوآموز به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده و گواهی سنجش را دریافت کرده باشد.