هدایت پایان‌نامه‌های حوزه علوم پزشکی به سمت موضوعات کاربردی

به گزارش سردبیر پرس به نقل از دانشگاه آزاد، محسن نفر گفت: هدایت موضوعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان و نیز طرح‌های پژوهشی اساتید به سمت برنامه‌های علمی مصوب که موضوعات کاربردی و مسئله‌محور است، از سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی بوده و در این راستا حوزه علوم پزشکی نیز دارای برنامه‌های علمی متعددی است. وی افزود: موضوعاتی […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از دانشگاه آزاد، محسن نفر گفت: هدایت موضوعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان و نیز طرح‌های پژوهشی اساتید به سمت برنامه‌های علمی مصوب که موضوعات کاربردی و مسئله‌محور است، از سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی بوده و در این راستا حوزه علوم پزشکی نیز دارای برنامه‌های علمی متعددی است.
وی افزود: موضوعاتی نظیر اعتیاد، سالمندی، مواد دندانی در سامانه پایش آزاد دانشگاه بارگذاری شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند و سایر برنامه‌های علمی این حوزه نیز به تدریج در حال تکمیل در این سامانه هستند. این برنامه‌ها به همراه موضوعاتی نظیر بیماری کرونا که هم اکنون به یکی از موضوعات مهم و چالش‌های سلامتی روز دنیا مبدل شده، نیازمند مشارکت حداکثری علمی و پژوهشی اساتید و دانشجویان رشته‌های تحصیلی حوزه علوم پزشکی و غیر پزشکی واحدهای دانشگاهی از جنبه‌های مختلف است.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون استقبال خوبی از موضوعات فوق توسط اساتید و دانشجویان شده که فقط در قالب پایان‌نامه و طرح‌های پژوهشی نبوده و محصولات و خدمات ارزنده‌ای مخصوصاً در مقابله با بیماری کرونا در مراکز تحقیقاتی و رشد واحدهای دانشگاهی به‌صورت نمونه اولیه تولید شده و در حال اخذ مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت تولید انبوه است.
وی ابراز امیدواری کرد که نتایج حاصل از تحقیقات انجام شده در این خصوص بتواند در حل معضلات مهم سلامت در کشور که بسیاری از اقشار جامعه را درگیر کرده، مؤثر واقع شده و مورد استفاده سازمان‌ها و نهادهای مرتبط و مسئول قرار گیرد.