همه دستگاه های اجرایی ایلام برای حفظ جنگل ها و مراتع بسیج شوند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، قاسم سلیمانی دشتکی ظهرسه شنبه در نشست ️ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به آتش سوزی اخیر استان اظهار کرد: جنگل‌ها و منابع طبیعی، منافع ملی ما هستند و همه برای حفظ این منابع در فصل گرم سال بسیج شوند. وی یادآور شد: باید در این فصل همه آماده باشند […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، قاسم سلیمانی دشتکی ظهرسه شنبه در نشست ️ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به آتش سوزی اخیر استان اظهار کرد: جنگل‌ها و منابع طبیعی، منافع ملی ما هستند و همه برای حفظ این منابع در فصل گرم سال بسیج شوند.

وی یادآور شد: باید در این فصل همه آماده باشند و از ظرفیت‌های مختلف دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و سمن‌ها، انجمن‌ها و فعالان محیط زیست، شوراها و دهیاران استفاده شود تا اگر مرتعی و جنگلی دچار آتش سوزی شد بلافاصله اقدام به خاموش و مهار آن بکنند.

سلیمانی دشتکی به اختصاص اعتبارات استانی برای خرید تجهیزات مورد نیاز و امکانات به منابع طبیعی و محیط زیست اشاره کرد و تصریح کرد: همه دستگاه‌ها موظف اند در شرایط حاد و حوادثی چون آتش سوزی احساس مسئولیت کنند و پای کار باشند.

وی اضافه کرد: روشن کردن آتش در جنگل‌های استان و آتش زدن پس چراها پس از برداشت محصول ممنوع است و باید از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها اطلاع رسانی شود تا مردم نسبت به این مساله آگاه باشند.

استاندار ایلام افزود: برخی از آتش سوزی‌ها عمدی بوده که باید سریعاً دستگاه متولی شاکی شده و در دستگاه قضا اقامه دعوا کند.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: سال قبل اغماض شد و برخورد جدی با متخلفین نشد اما نباید این برخوردها کم اهمیت باشد بلکه با جدیت با متخلفین که به منابع طبیعی خسارت وارد می‌کنند، باید برخورد شود.

وی، اختصاص بالگرد به استان برای حوادث غیر مترقبه را کار بزرگی برشمرد و گفت: امسال از نظر آتش سوزی مراتع استان باید بیشتر آماده باشیم و همه پای کار باشند تا از این موهبت الهی محافظت کنیم.

وی، از بسیج و سپاه، نیروی انتظامی، محیط زیست، تشکل‌ها و سازمانهای مردم نهاد، دهیاران و همه دستگاه‌ها که در امر مهار آتش در مراتع استان تلاش کردند، تقدیر کرد.

افزایش آمار افراد مبتلا به کرونا در استان

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت‌های خود به افزایش آمار افراد مبتلا به کرونا در استان اشاره کرد و گفت: روز گذشته تعداد افراد مبتلا به کرونا به بیشترین عدد در استان یعنی ۲۶ نفر در آمار روزانه رسیده و این امر توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دو چندان می‌کند.

سلیمانی دشتکی افزود: شاید یکی از علت‌های افزایش بحث بیمار یابی باشد اما مهمترین علت آن عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بی توجهی به رعایت فاصله اجتماعی است.

وی توجه به رعایت نکات بهداشتی و پروتکل های بهداشتی را ضروری عنوان کرد و گفت: همه بایست در این شرایط احساس مسئولیت کرده و از تجمعات و کارهایی که ریسک ابتلاء به بیماری را بالا می‌برد دوری کنیم.