پرداخت ۱۷میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی دربخش صنایع دستی هرمزگان

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، رضا برومند پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: در بخش مشاغل خانگی مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با مبالغ ۱۰۰ و یا ۵۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده که از این طریق برای ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است. او ادامه داد: همچنین برای […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، رضا برومند پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: در بخش مشاغل خانگی مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با مبالغ ۱۰۰ و یا ۵۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده که از این طریق برای ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

او ادامه داد: همچنین برای دو طرح کارگاهی مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده که از این طریق برای ۱۰ نفر اشتغال شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به اینکه این میزان تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از تولید کنندگان و رونق تولید صنایع دستی به فعالان صنایع دستی پرداخت شده است، ادامه داد: صنعتگرانی که از تسهیلات ارائه شده بهره مند شده اند در رشته‌های گلابتون دوزی، زری بافی، خوس دوزی، حصیربافی، رودوزیهای سنتی، صنایع دستی دریایی و غیره فعالیت دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: ۲۲ اقامتگاه بوم گردی طی سال گذشته در استان به بهره برداری رسیده است.

برومند گفت: از این تعداد ۶ اقامتگاه در جزیره هرمز، ۵ اقامتگاه در جزیره لارک، ۴ اقامتگاه در بندرعباس، حاجی آباد و بندرلنگه هر کدام ۲ اقامتگاه و در بندرخمیر، پارسیان و رودان یک اقامتگاه به بهره برداری رسیده است.

او با اشاره به اینکه با بهره برداری از این اقامتگاه‌های برای ۸۷ نفر اشتغال ایجاد شده، افزود: هم اکنون در استان هرمزگان برای ۶۱ اقامتگاه بوم‌گردی مجوز بهره برداری صادر شده است.

برومند افزود: راه اندازی و افتتاح اقامتگاه‌های بومگردی در روستاها در معرفی و شناساندن و جذب گردشگر و همچنین اشتغال جوامع محلی نقش مؤثری دارند و این اداره کل به دنبال افزایش کیفیت و ارتقا سطح خدمات بومگردی ها به عنوان یکی از مراکز جذب گردشگر است.