چین: بازداشت مدیر هوآوی توطئه سیاسی است

به گزارش پایگاه خبری سردبیر به نقل از رویتر، «ژائو لیجیان» (Zhao Lijian) سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد که بازداشت «منگ وانژو» (Meng Wanzhou) مدیر مالی شرکت هوآوی توطئه سیاسی بوده است. بر اساس اعلام این خبرگزاری، سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص اضافه کرد که این اقدام در […]

به گزارش پایگاه خبری سردبیر به نقل از رویتر، «ژائو لیجیان» (Zhao Lijian) سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد که بازداشت «منگ وانژو» (Meng Wanzhou) مدیر مالی شرکت هوآوی توطئه سیاسی بوده است.
بر اساس اعلام این خبرگزاری، سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص اضافه کرد که این اقدام در راستای سرکوب شرکت‌ های فناوری پیشرفته چین از سوی آمریکا به انجام رسیده است.

وی در حالی بار دیگر از کانادا درخواست کرد تا «منگ وانژو» را آزاد کند که اوتاوا را نیز به هم‌دستی با آمریکا در این ماجرا متهم کرده است.
این در حالیست که وزارت خارجه چین پیشتر هم اعلام کرده بود که کانادا باید اشتباه خود را اصلاح کرده و «منگ وانژو» مدیر مالی شرکت هوآوی را هرچه سریع‌تر آزاد کند و به چین بازگرداند.
شایان ذکر است، مدیر مالی شرکت هوآوی از دسامبر سال ۲۰۱۸ به اتهام مالی در بازداشت به سر می‌برد و آمریکا تقاضای استرداد وی را دارد.