چین رسانه‌های آمریکایی را ملزم به ارائه گزارش عملکرد کرد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین روز چهارشنبه اعلام کرد که پکن از رسانه‌های معروف آمریکایی که در خاک چین فعالیت دارند خواسته است تا اطلاعات مربوط به اقدامات و فعالیت‌های خود را ارائه دهند. این خبر را «ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرده و در این ارتباط […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین روز چهارشنبه اعلام کرد که پکن از رسانه‌های معروف آمریکایی که در خاک چین فعالیت دارند خواسته است تا اطلاعات مربوط به اقدامات و فعالیت‌های خود را ارائه دهند.

این خبر را «ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرده و در این ارتباط نام برخی رسانه‌ها از جمله «آسوشیتدپرس»، «ان پی آر یا رادیو عمومی ملی»، «سی بی اس» و «یونایتد پرس اینترنشنال نیوز» مطرح کرده و از آن‌ها خواسته است تا اطلاعات مربوط به فعالیت‌های خود برای هفت روز آتی را ارائه دهند.

پیشتر سردبیر روزنامه گلوبال تایمز چین در توئیتی اعلام کرده بود که پکن در نظر دارد تا محدودیت‌های مقابل را علیه رسانه‌های فعال در چین در واکنش به اقدام مشابه آمریکا اعلام کند.

روابط چین و آمریکا طی چند ماه گذشته در جریان شیوع کرونا دچار تنش‌هایی شده و پیشتر واشنگتن از اعمال محدودیت علیه رسانه‌های چینی خبر داده بود.