کتاب «عروس کیه؟ دوماد کیه؟» به دست خردسالان می‌رسد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس پیوندی با اعلام این خبر گفت: «حلزون، آقای جامدادی، آمبولانس، بیب بیب و… تنها چند عنوان از شعرهایی است که طی چند سال گردآوری کرده‌ام و به زودی با تصویرگری مریم یکتافر به دست خردسالان می‌رسد.» این شاعر درباره‌ی ویژگی‌های کتاب «عروس کیه؟ دوماد کیه؟» عنوان کرد: «شعرهای این کتاب […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس پیوندی با اعلام این خبر گفت: «حلزون، آقای جامدادی، آمبولانس، بیب بیب و… تنها چند عنوان از شعرهایی است که طی چند سال گردآوری کرده‌ام و به زودی با تصویرگری مریم یکتافر به دست خردسالان می‌رسد.»
این شاعر درباره‌ی ویژگی‌های کتاب «عروس کیه؟ دوماد کیه؟» عنوان کرد: «شعرهای این کتاب محاوره است و گردآوری آن‌ها بر اساس شناختی است که نسبت به مخاطب خردسال، نیازها و دغدغه‌های او کسب کرده‌ام. در این شعرها سعی کردم به طنز و شادی‌انگیزی مخصوص اشعار خردسالان توجه ویژه‌ای داشته باشم و پیوندهای آوایی را به پیوندهای معنایی مطابق با سلیقه‌ی مخاطبم ترجیح دادم.»
این شاعر ادامه داد: «اغلب اشعار این کتاب در قالب مثنوی است. در انتخاب قافیه‌های آهنگین و جذاب، وسواس به خرج دادم و جایی که از دیگر قالب‌ها مثل چارپاره یا نیمایی استفاده کردم با آوردن قافیه‌های بیشتر برای تقویت موسیقی در شعر استفاده کرده‌ام.»
فرهادی در پایان گفت: «از لحاظ محتوایی باید عنوان کنم دیدگاهم را به دنیای خردسال نزدیک کردم و با تکیه بر ویژگی حیوانات و جانوران ضمن ایجاد جذابیت در اثر، تاکیدم را بر آموزش غیر مستقیم مهارت‌های زندگی گذاشتم.»
این اثر مناسب گروه سنی بالای ۴ سال است و تا چندی دیگر بر پیش‌خوان کتاب‌فروشی‌ها قرار می‌گیرد.