کشف یک میلیاردی سیگار خارجی قاچاق در پایتخت

به گزارش پایگاه خبری سردبیر، سرهنگ علی علیشاهی اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی قصد دارد مقادیری سیگار قاچاق با استفاده از یک دستگاه اتوبوس مسافربری به پایانه بیهقی منتقل کند و سپس با استفاده از خودروی سواری آنان را به بازار سیگار فروشان تهران منتقل دهد، بررسی موضوع در اختیار […]

به گزارش پایگاه خبری سردبیر، سرهنگ علی علیشاهی اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی قصد دارد مقادیری سیگار قاچاق با استفاده از یک دستگاه اتوبوس مسافربری به پایانه بیهقی منتقل کند و سپس با استفاده از خودروی سواری آنان را به بازار سیگار فروشان تهران منتقل دهد، بررسی موضوع در اختیار تیمی از ماموران معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت عمومی پایتخت قرار گرفت.
این مقام انتظامی با اشاره به تکمیل رصدهای اطلاعاتی و هماهنگی با مقام قضائی، ادامه داد: عناصر عملیاتی موفق شدند خودروی سواری حامل سیگارهای قاچاق را شناسایی و در یک عملیات پلیسی آن توقیف کنند.
وی تصریح کرد: در این عملیات راننده خودروی سواری دستگیر و در بازرسی از داخل خودرو ۵۵۰ باکس سیگار خارجی به مارک cavallo فاقد هالوگرام فاقد مجوز و مدارک گمرکی کشف شد.
این مقام انتظامی افزود: راننده خودروی سواری در همان بازجویی اولیه به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار داشت، مقادیر دیگری از سیگارهای قاچاق در داخل همان اتوبوس مسافربری است و مأموران در عملیات دیگری موفق شدند اتوبوس مسافربری را در داخل پایانه بیهقی شناسایی کنند.
سرهنگ علیشاهی با اشاره به اینکه راننده اتوبوس اظهار بی اطلاعی از سیگارهای قاچاق می‌کرد، افزود: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مأموران اعزامی موفق شدند ۴۹۹ باکس سیگار قاچاق از داخل اتوبوس کشف کنند.
وی با اشاره به اینکه در مجموع ۲۳۹ هزار و ۷۶۰ نخ سیگار قاچاق کشف شد، ابراز داشت: هر دو متهم برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی تهران معرفی شدند و کارشناسان ارزش ریالی کالای قاچاق را یک میلیارد ریال معرفی کردند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: سیگارهای کشف شده به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران تحویل شد.