کلاس های مجازی کیفیت لازم را ندارد و فقط انتقال صدا است

سعید رضا عاملی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به جزئیات تشکیل سامانه یکپارچه ملی آموزش و پژوهش گفت: در جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور مصوب شد یک کمیته‌ای متشکل از وزیر علوم تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزیر آموزش و پرورش، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، […]

سعید رضا عاملی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به جزئیات تشکیل سامانه یکپارچه ملی آموزش و پژوهش گفت: در جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور مصوب شد یک کمیته‌ای متشکل از وزیر علوم تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزیر آموزش و پرورش، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ایجاد یک «سامانه یکپارچه ملی آموزش و پژوهش» تشکیل شود.

ایجاد «سامانه یکپارچه ملی آموزش و پژوهش» در دستور کار قرار گرفت

وی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر ما فاقد این سامانه‌های ملی هستیم و هر دانشگاهی به صورت مستقل سامانه استفاده می‌کند و این محصول تفکر آنالوگ و کارکردن در محیط دیجیتال است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در محیط آنالوگ فرد بر مبنای مکان، مؤسسه و سازمان کار می‌کند ولی در محیط دیجیتال یک سامانه می‌تواند پاسخگوی همه نیازها باشد، در حال حاضر در اکثر نظام‌های کشور دچار این اشتباه هستیم در بانک‌ها هر بانکی یک سامانه تراکنش دارد در سرویس‌های مختلف این اشتباه در حال تکرار شدن است ولی بنای ما این است که به سمت ایجاد «سامانه یکپارچه ملی آموزش و پژوهش» است.

کلاس‌های مجازی کیفیت لازم را ندارد و فقط انتقال صدا است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اینکه وی کلاس آموزش مجازی برگزار می‌کند یا خیر و اینکه کیفیت این کلاس‌ها به چه صورت است افزود: کیفیت لازم را ندارد و فقط انتقال صدا بوده، اما جوابگو است. اولاً می‌شود پاورپوینت و صدا را به راحتی به اشتراک گذاشت ولی تصویر مشکل دارد به مجموع باید گفت، به طور نسبی پاسخگو است ولی باید تقویت شود.