کمک ۵۰۰ میلیونی کارمندان دولت در ایلام به آسیب دیدگان از کرونا

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر دوشنبه در نشست شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز که امروز به صورت ویدئو کنفرانس در استانداری ایلام برگزار شد، از کمک‌های مادی همه گروه‌ها به اقشار نیازمند تقدیر کرد و گفت: کارمندان دولت در ایلام ۵۰۰ میلیون تومان کمک مالی به آسیب دیدگان از […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر دوشنبه در نشست شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز که امروز به صورت ویدئو کنفرانس در استانداری ایلام برگزار شد، از کمک‌های مادی همه گروه‌ها به اقشار نیازمند تقدیر کرد و گفت: کارمندان دولت در ایلام ۵۰۰ میلیون تومان کمک مالی به آسیب دیدگان از کرونا کرده‌اند.
استاندار ایلام در ادامه به خسارات ناشی از کرونا در اقتصاد و حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: درصد خسارت کرونا بسیار بیشتر از سیل و سایر حوادث بود اما با وجود همه فشارهای اقتصادی و اجتماعی همدلی و هم افزایی بین قوا و دستگاه‌های مختلف بسیار حائز اهمیت بود.
وی افزود: به دلیل تعطیلی بازار در پی کرونا، بیکاری کارگران، عدم فروش عید مردم با فشارهای اجتماعی و تنگناهایی مواجه شدند.
سلیمانی دشتکی اظهار داشت: یکی از مهمترین راهبردهای عبور از این بحران کرونا تداوم همین همدلی‌ها و وحدت است.
وی با اشاره به این مطلب که یکی از مهمترین راههای جهش تولید جلوگیری از قاچاق کالا و ارز است، اظهار داشت: باید در راستای جلوگیری از قاچاق کالا برنامه‌ای هدفمند و منسجم داشت که منجر به کاهش این معضل شود.
وی با تاکید بر این مهم که امسال به فرموده مقام معظم رهبری سال جهش تولید است و همه باید برای محقق کردن آن در همه حوزه‌ها پای کار بیایند، افزود: علاوه بر اجرای راهبردهای مهم اقتصادی چون اقتصاد مقاومتی، یکی از راه‌های تحقق رونق تولید و خودکفایی و جهش تولید ممانعت از ورود کالاهای قاچاق است.
استاندار ایلام در ادامه به آمار کشفیات قاچاق کالا در استان در سال قبل پرداخت و گفت: رشد قابل توجه کشفیات قاچاق در اقلام مختلف می‌تواند بازخوردی از تلاش و فعال بودن دستگاه قضا، اطلاعات، گمرک، مرزبانی و تعزیزات استان باشد.
وی با اشاره به این مطلب که افزایش کشفیات و رشد قاچاق لزوماً معنای بدی ندارد، گفت: افزایش میزان کشفیات توسط دستگاه‌های متولی بیشتر پای کار بودن دستگاه‌های ذی ربط را در شناسایی و انجام درست وظایف خود در این حوزه را نشان می‌دهند.