۲۷۹ کرمانی در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر ثبت نام کردند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، فریدون فعالی پیش از ظهر یکشنبه در نشست با سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان با اشاره به ظرفیت هنرهای سنتی و صنایع دستی استان کرمان اظهار کرد: ارتقای سطح بخش‌های آموزش، تولید، ترویج و احیای صنایع دستی منسوخ شده در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، فریدون فعالی پیش از ظهر یکشنبه در نشست با سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان با اشاره به ظرفیت هنرهای سنتی و صنایع دستی استان کرمان اظهار کرد: ارتقای سطح بخش‌های آموزش، تولید، ترویج و احیای صنایع دستی منسوخ شده در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان است.
فعالی از بازاریابی برای صنایع دستی خبر داد و افزود: همچنین سعی می‌شود با اعطای تسهیلات کم بهره از فعالان این حوزه حمایت شود.
وی پی گیری امور مربوط به بیمه هنرمندان صنایع دستی را از جمله اولویت‌های میراث فرهنگی استان کرمان ذکر و تصریح کرد: سعی می‌شود افراد بیشتری تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: طی دو سال اخیر مشکل بیمه هنرمندان صنایع دستی استان کرمان با همکاری صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر تا حدی رفع شده است.
وی تعداد افرادی که در کرمان برای این بیمه ثبت نام کرده اند را ۲۷۹ ذکر کرد و افزود: هنرمندان و صنعتگران تحت پوشش این بیمه از دفترچه درمانی بهره مند نمی‌شوند.
فعالی با اشاره به سودآوری بالای صنایع دستی گفت: نیاز است دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های صنعتی و معدنی استان از صنعتگران صنایع دستی حمایت کنند.
وی بیان کرد: در سال جهش تولید سعی داریم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دلیل شیوع کرونا، در راستای کاهش رکود در بازار صنایع دستی گام برداریم.