استاندار جدید کرمانشاه تاکیدات رئیس جمهور در مورد استان را مورد توجه قرار دهد

به گزارش سردبیرپرس؛ ماموستا مُلا عبدالرحمن مرادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد شافعی با اشاره به انتصاب استاندار کرمانشاه افزود: در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر پزشکیان با پیشنهاد وزارت کشور و نظر موافق اعضای کابینه جناب آقای منوچهر حبیبی به عنوان استاندار جدید کرمانشاه انتخاب شد. وی انتصاب استاندار […]

به گزارش سردبیرپرس؛ ماموستا مُلا عبدالرحمن مرادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد شافعی با اشاره به انتصاب استاندار کرمانشاه افزود: در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر پزشکیان با پیشنهاد وزارت کشور و نظر موافق اعضای کابینه جناب آقای منوچهر حبیبی به عنوان استاندار جدید کرمانشاه انتخاب شد.
وی انتصاب استاندار جدید را تبریک گفت و با آرزوی موفقیت برای دکتر حبیبی از زحمات و خدمات دکتر صحرایی استاندار سابق کرمانشاه نیز تقدیر و تشکر کرد.
خطیب جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه در ادامه گفت: رئیس جمهور توصیه هایی به استاندار جدید کرمانشاه مبنی بر توجه ویژه نسبت به محرومین و اقشار آسیب پذیر، مساله توسعه استان کرمانشاه و جبران عقب ماندگی ها استان داشتند که انتظار می رود مورد توجه جدی قرار گیرد.
ماموستا مرادی در ادامه خطبه هایش شهادت سردار سرتیپ پور هاشمی را به ملت شریف ایران و استان کرمانشاه تسلیت گفت.
امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه های خود به اهمیت قضیه زکات در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: در ادامه موضوع صفات بد انسان بی باور گفتیم که با ایمان و اقامه نماز و چند صفت خوب دیگر که در سوره معارج به آن اشاره شده است انسان به کمالات بشری دسترسی خواهد نمود و از صفات رزیله درونی خارج می شود من جمله اقامه دایمی نماز و پرداخت زکات.
ماموستا مرادی افزود: زکات رکن سوم اسلام و در ماه شوال سال دوم هجری یعنی ۱۵سال از گذشت نزول وحی بر پیامبر علیه الصلاه والسلام بر مسلمانان واجب شد.
وی تصریح کرد: رابطه با الله تعالی نماز خوان و رابطه با بندگان خدا زکات و کمک مالی نمودن به آنان و معمولا دستور به نماز همراه با زکات در قرآن آمده است شاید اشاره دارد به اینکه یاد خدا باید همراه با توجه به خلق خدا باشد.
امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه افزود: مسلمین واجب است طبق احکام وارد شده در باب زکات در کتب فقه مذاهب زکات اموال خویش را پرداخت نمایند و اگر کسی وجوب آن را انکار شود کافر می شود و اگر انکار وجوب نکند اما ممانعت کند از زکات گرفته می شود؛ بر حاکم اسلام واجب است زکات را از اغنیا بگیرد و به مستحقان و اصناف هشتگانه زکات بدهد.