حضرت ام‌البنین(س) ندای مظلومیت کربلاییان را به گوش آیندگان رساند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نمازجمعه ساوه گفت: دستور دین بر ما این است که تلاش کنید در خانه امن زندگی کنید و خودشان که صاحب خانه هستند شرایط زندگی در خانه امن را بیان فرموده‌اند. تعلق و دلبستگی به ذات اقدس الهی، پناهگاه امن، و تعلق و دلبستگی […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نمازجمعه ساوه گفت: دستور دین بر ما این است که تلاش کنید در خانه امن زندگی کنید و خودشان که صاحب خانه هستند شرایط زندگی در خانه امن را بیان فرموده‌اند. تعلق و دلبستگی به ذات اقدس الهی، پناهگاه امن، و تعلق و دلبستگی به غیر او خانه‌ای ست و ناامن است کسی که در خانه‌ای امن باشد، نمی‌توان چیزی از او گرفت و نه چیزی را بر او تحمیل کرد. زیرا او در قلعه‌ای امن به سر می‌برد. ولی اگر کسی در خانه‌ای نا امن به سر ببرد، هم می‌توان چیزهایی که دارد از او گرفت و هم می‌شود چیزهایی را بر او تحمیل کرد.
وی افزود: تعبیرات دینی در مورد خانه امن این است که خانه امن، عروه الوثقی، حبل المتین یا حصن حصین خداست. و قرآن خانه نا امن، را به خانه عنکبوت تشبیه کرده و از آن به عنوان اوهن البیوت یاد کرده است. زندگی در این خانه امن دو شرط دارد. یکی اینکه کار انسان، خوب باشد و به اصطلاح حسن فعلی داشته باشد و دیگر اینکه خود انسان هم شخص مؤمنی باشد و حسن فاعلی داشته باشد. انسان باید چهره جانش، یعنی قلبش را ناصیه هستی اوست، به سوی خدا متوجه سازد و چشمش به برنامه‌های الهی باشد که خدا کدام را می‌پسندد و کدام را نه؟ یا چه چیزی را حلال کرده و چه چیزی را حرام؟ کسی که چهره جان خود را به سمت دین خدا متوجه کند و خود نیز معتقد به این معارف باشد. دستاویزی ناگسستنی دارد.
امام جمعه ساوه تصریح کرد: اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی سابق، که نامش دهان پر کن بود. در کوتاه‌ترین مدت متلاشی شد. و هیچ بعید نیست که در آینده نزدیک، نظم نوینی هم که استکبار جهانی آمریکا داعیه آن را در خیال خام خود می‌پروراند متلاشی بشود و سر آن فروپاشی این است که فَما ذا بَعْدَ الْحَقِّ إِلاَّ الضَّلالُ از حق که بگذری جز ضلالت چیزی نیست و ضلالت، مانند خانه عنکبوت سست است. کسی که تلاش و کوشش می‌کند تا نظام اسلام را از وابستگی به بیگانه برهاند، یا کشورش را از تهاجم بیگانگان نجات دهد و یا برای حفظ حیثیت خود و عائله اش، کوشش اقتصادی دارد، عصاره اینها آخرت است نه دنیا، کاری که برای رضای خداست کار آخرت است. و اثر آن در آخرت ظهور می‌کند. اگر برای انسان پایدار و ناپایدار معلوم شود و سپس او، ناپایدار را رها کرده، پایدار را بگیرد در تجارت سود می‌برد.
حجت الاسلام رحیمی با اشاره به سالروز شهادت حضرت ام البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا گفت: علامه فرهیخته علم رجال، مرحوم مامقانی می‌گوید: «ایمان قوی و باور راسخ آن حضرت از این ماجرا به خوبی استفاده می‌شود که هر بار بشیر خبر شهادت یکی از چهار پسرش را به او داده می‌شد او می‌فرمود: فرزندانم و هر که زیر این آسمان است، همه فدای حسین باد».
امام جمعه ساوه افزود: وی پس از واقعه عاشورا، از مرثیه خوانی و نوحه سرایی استفاده کرده تا ندای مظلومیت کربلاییان را به گوش نسل‌های آینده برساند.
وی تصریح کرد: حضرت امیر (ع) پس از ستایش پروردگارمی فرماید: همانا من شما را از دنیای حرام می‌ترسانم، زیرا در کام شیرین، و در دیده انسان سبز و رنگارنگ است، در شهوات و خواهش‌های نفسانی پوشیده شده، و با نعمت‌های زود گذر دوستی می ورزد، با متاع اندک زیبا جلوه می‌کند، و در لباس آرزوها خود را نشان می‌دهد، و با زینت غرور خود را می‌آراید، شادی آن دوام ندارد، و کسی از اندوه آن ایمن نیست. دنیای حرام بسیار فریبنده و بسیار زیان رساننده است، دگرگون شونده و ناپایدار، فنا پذیر و مرگبار، و کشنده ‏ است.